Friday, February 24, 2017

Cara Atasi Masalah Sakit Sendi Dan Lutut Akibat Jatuh Terduduk

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3. TESTIMONI 6 : SITI ROZITA OTHMAN. [SAKIT SENDI DAN LUTUT BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]


sakit  lutut sendi jatuh terduduk


SAKIT JATUH TERDUDUK

Apa perasaan anda bila terseliuh, kemudian jatuh terduduk dalam bilik air. Pasti rasa terkejut dan takut . Betul tak..?

Begitu lah yang terjadi pada saya . Dua kejadian lain hari. Lain masa tetapi pada bulan yang sama. Bulan lepas kan musim hujan. Jadi kerap ulang alik ke dapur. Yelah kan seharian hujan. anak-anak pula kejap-kejap nak susu..kejap-kejap masuk bilik air, pastu lapar balik.

Tak senang duduk melayan 3 beradik ni. Husna pulak baru belajar tak gunakan pampers. Jadi tumpu pada dia lebih. Huzaifah pula ada permainan baru. Suka buka tutup peti ais. Habis berkecah dia main air. Apa lagi.. tengah terkedek-kedek Kak Ita jalan ke dapur, terpelecok lah, tak perasan ada air. Nasib baik tak jatuh gedebuk. Selawat banyak-banyak. Nak marahkan Huzai dia apa tau kan. 

Terkejut sebab kaki terpelecot. Cepat-cepat saya sapu krim Herbal Blend. Risaunya hati hanya Allah sahaja yang tahu. Kejap-kejap tengok kaki ada kesan bengkak atau biru. Alhamdulillah tak ada apa-apa. Cepat-cepat saya ambil Vivix dan terus bancuh dengan kolagen. Alhamdulillah. Bangun pagi esoknya tak ada bengkak dan sakit kaki.

SAKIT PINGGANG SEBAB JATUH TERDUDUK

Selang beberapa hari saya jatuh terduduk pulak dalam bilik air. Licin sebab air dari basuhan mesin basuh. Entah macam mana fikiran melayang masa tu. Agaknya lupa nak baca doa masuk tandas pun iyer juga.

Dipendekkan cerita, pinggang dan perut saya sakit akibat kesan terjatuh tu, saya sapu minyak panas di bahagian yang sakit dan minum Vivix campur kolagen. Setiap hari saya minum 2 kali . Pagi dan malam. Dan sebelum tidur, saya makan Ostematrix 5 biji setiap hari. 

Alhamdulillah sakit pinggang dah hilang, tiada apa-apa yang saya takutkan terjadi. Tetapi haid saya pula keluar terlampau banyak. Bila ke klinik doktor kata takde apa-apa , mungkin sebab hormon. Dalam masa sama saya pergi berurut . Mak bidan kata peranakkan saya turun sikit, Lagipun memang setiap 3 bulan saya akan berurut badan di kampung. Alhamdulillah semua nya baik-baik dan tiada apa yang perlu saya risaukan. 

Dalam masa yang sama tekanan darah tinggi saya pun stabil. Maklumlah bila dah masuk umur 40-an ni semua nak kena jaga. Lebih-lebih lagi bab kesihatan ni. Mungkin ramai tak tahu bahawa kolagen Shaklee sangat bagus untuk sendi juga. Bukan hanya untuk cantik semata mata tau. 

Bagi mereka yang mempunyai masalah sakit lutut atau sendi boleh cuba amal minum kolagen Shaklee dan Ostematrix, rasakan perbezaannya.


KELEBIHAN KOLAGEN DAN VIVIX SHAKLEE

Mengapa dan bagaimana Kolagen Shaklee untuk sendi?

Kolagen Shaklee mempunyai unsur ekstrak kerangan laut yang mana ia mengandungi glucosamine yg bantu membuat bendalir sebagai pelincir sendi.

Manakala Vivix pula membantu memperbaiki sel-sel badan kita. Memang terbaik lah setiap suplemen Shaklee . Pelbagai jenis dan setiap satunya mempunyai khasiatnya tersendiri. 

Kita usaha untuk ke arah yang lebih sihat. Shaklee sahaja satu-satunya supplement brand yang terbukti berkesan melalui Landmark Study.

ORDER SET SENDI SHAKLEE

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke SENDI ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

Thursday, February 23, 2017

18 Simptom Selepas Bersalin Yang Boleh Membahayakan Nyawa Anda

Selepas bersalin, sedikit pendarahan, ketidakselesaan dan keletihan adalah perkara biasa. Masa, berehat dan menjaga diri lazimnya mencukupi untuk diri anda sembuh. Walau bagaimanapun, kadang kala situasi kecemasan boleh berlaku dalam beberapa hari atau minggu selepas bersalin. Rawatan segera mungkin boleh mengelakkan penyakit menjadi teruk dan mempercepatkan pemulihan anda.

Selepas bersalin, tanyalah doktor anda bagaimana anda boleh dapatkan rawatan perubatan kecemasan sekiranya anda memerlukannya. Pastikan butian itu ditulis di tempat yang selamat dan ahli keluarga anda tahu tempatnya. Ini dapat membantu kakitangan ambulan memberi rawatan yang sepatutnya dengan segera.


simptom selepas bersalin yang boleh membahayakan nyawa anda

SIMPTOM SELEPAS BERSALIN YANG PERLUKAN RAWATAN KECEMASAN SEGERA ?


1. Kehilangan banyak darah dengan tiba-tiba atau berterusan, termasuk darah beku (pendarahan postpartum)

Ini mungkin diikuti dengan tanda-tanda kejutan, seperti denyutan jantung yang pantas, pening kepala, berpeluh dan rasa seperti hendak pitam. Jika pendarahan semakin banyak, dan tuala wanita anda lencun dalam sejam, atau darah beku lebih besar dari saiz syiling 50 sen, hubungi 999 dan minta ambulans atau pergi ke hospital dengan segera.

2. Sakit kepala yang teruk atau berpanjangan

Ini mungkin kesan sampingan suntikan epidura atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Anda patut menghubungi doktor anda secepat mungkin, agar dinilai melalui telefon atau secara berhadapan, jika perlu.

Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Jika anda mengalami tanda-tanda tersebut bersama sakit kepala, hubungi 999 dan minta ambulans datang atau pergi ke hospital dengan serta-merta.

3. Tekanan darah tinggi

Tekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tekanan darah anda perlu diambil sekali lagi dalam masa empat jam jika anda tiada tanda-tanda lain.

Jika anda mengalami tanda-tanda lain pra-eklampsia seperti sakit kepala, penglihatan kabur atau berasa loya, anda harus menghubungi 999 dan minta ambulans datang atau pergi ke hospital dengan serta-merta.

4. Sakit di bahagian atas abdomen

Anda mungkin mempunyai keadaan yang jarang berlaku dipanggil sindrom HELLP jika anda melahirkan kira-kira 48 jam lalu dan mempunyai tanda-tanda berikut: berasa amat penat; muntah, dan berasa loya; merasa kelembutan atau sakit di bahagian atas abdomen.

HELLP menjejaskan fungsi hati anda dan bagaimana darah anda membeku. Anda juga mungkin merasa seperti anda mendapat selesema. Gejala-gejala ini perlu diperiksa segera, jadi anda perlu hubungi doktor anda atau pergi ke jabatan kecemasan hospital yang terdekat (A & E).

5. Nafas pendek

Nafas pendek biasa berlaku jika anda melakukan sesuatu yang aktif seperti mendaki bukit. Tetapi jika anda berasa sesak nafas dan ianya tidak pulih walaupun selepas anda berehat, anda perlukan bantuan segera. Ia mungkin tanda darah beku tersekat pada salah satu saluran darah di paru-paru (embolisme pulmonari). Hubungi doktor anda dengan segera.

6. Sakit dada

Jika anda mengalami kesakitan pada dada, ia mungkin disebabkan oleh jangkitan dada atau ketegangan otot akibat meneran semasa bersalin. Namun begitu, ia juga mungkin tanda embolisme pulmonari dan tidak harus diabaikan. Jika anda mengalami kesakitan, sesak nafas atau batuk berdarah, hubungi doktor anda atau segera pergi ke hospital.

7. Sakit betis

Kesakitan pada betis mungkin trombosis vena dalam (deep vein thrombosis – DVT). Ini adalah pembekuan darah pada vena dalam otot dan ia boleh membawa maut. Kadang-kala anda juga mungkin nampak tanda merah di pelipat, dan rasa berat atau panas di tempat darah beku. Jika ini berlaku, hubungi doktor anda dengan segera.

8. Berkelakuan kurang siuman, termasuk insomnia dan mudah rasa gelisah

Selepas melahirkan bayi, sesetengah ibu mengalami perubahan dramatik pada kesihatan emosi dan mental mereka. Kekacauan pemikiran, terlalu mudah rasa gelisah, kekeliruan dan delusi boleh jadi permulaan sejenis keadaan kesihatan yang jarang berlaku, dikenali sebagai psikosis pospartum. Tanda-tanda kecil boleh berubah menjadi sakit mental yang serius dalam beberapa jam, jadi penting mendapatkan rawatan segera. Hubungi doktor anda dengan segera.

9. Demam yang sangat panas (38 darjah C)

Demam panas boleh disertai menggigil dan ia adalah satu tanda jangkitan. Selepas bersalin, anda boleh jatuh sakit dengan teruk dalam masa yang singkat jika anda mengalami jangkitan yang tidak dirawat segera.

Tempat yang mudah terkena jangkitan ialah pada ruang antara vagina dah rektum anda (perineum), luka pembedahan caesar, saluran kencing atau di uterus (rahim) anda. Jika anda ada jangkitan di dalam rahim, anda akan sakit di bahagian perut dan/ atau rembesan/ discaj faraj yang busuk (lokia). Hubungi doktor anda dengan segera.

10 . Tidak dapat membuang air kecil dalam enam jam pertama selepas bersalin

Jika anda tidak membuang sejumlah air kencing yang memuaskan dalam masa ini, anda mungkin mengalami masalah air kencing bertakung. Semasa anda di hospital, jururawat akan memerhatikan jumlah air kencing yang keluar. Jika anda di rumah, mandi air panas boleh membantu. Jika anda masih gagal membuang air kecil, hubungi doktor anda segera.

KEADAAN CEMAS YANG BOLEH DITANGGUH SEHINGGA PAGI


11. Rembesan faraj yang berbau busuk

Ini boleh jadi tanda jangkitan pada rahim atau faraj.


12. Sakit perut

Ini juga mungkin satu tanda jangkitan. Anda mungkin berasa sakit pada luar perut di sekeliling jahitan jika anda menjalani pembedahan caesarean. Ia juga mungkin di dalam rahim, kerana tempat plasenta tertanggal adalah suatu luka yang perlu sembuh. Jika jangkitan dalam rahim tidak dirawat, ia boleh meningkatkan risiko anda mengalami pendarahan postpartum.


13. Buasir yang teruk atau bengkak

Walaupun buasir adalah perkara biasa, kadang-kadang ia bengkak terlalu besar dan sakit selepas anda bersalin. Buasir adalan urat darah di dalam dubur yang bengkak, tetapi ia boleh terunjur keluar. Ini dikenali sebagai rembung. Jika anda mengalami buasir yang teruk atau pendarahan dari dubur, mintalah bantuan doktor.

14. Kemurungan yang kekal selepas beberapa hari

Adalah normal untuk merasa muram, sedih, letih atau bimbang dalam masa tiga hingga lima hari selepas melahirkan anak. Kemurungan ini biasanya hilang dalam beberapa jam atau hari. Tetapi jika anda terus berasa murung, dan tidak menikmati pengalaman menjadi seorang ibu, anda mungkin mengalami kemurungan selepas bersalin (meroyan). Bercakap dengan doktor dan keluarga anda, supaya mereka boleh membantu mencari bantuan dan sokongan yang anda perlukan.


15. Berfikir hendak membunuh diri

Jika anda dapati diri anda memikirkan tentang kematian atau membunuh diri, dapatkan bantuan dengan segera. Berfikiran sebegini tidak bermakna anda ibu yang tidak baik atau bayi anda akan diambil dari anda jika anda memberitahu perasaan anda pada orang lain. Hubungilah doktor, teman atau ahli keluarga supaya mereka boleh menbantu anda. Anda akan diberi sokongan untuk menjaga anda dan bayi anda


16. Sakit yang teruk pada perineum, mungkin bersama air kencing yang memedihkan dan/atau berbau busuk

Ini mungkin jangkitan pada jahitan atau jangkitan saluran kencing. Penting bagi doktor memeriksanya untuk memastikan sama ada perineum anda sembuh dengan elok. Ia juga mungkin haematoma, atau lebam besar, pada tisu faraj anda.

17. Peninjaan tidak terkawal

Keperluan untuk meluru ke tandas adalah biasa selepas bersalin, tetapi jika anda terbuang air besar sebelum berjaya sampai ke tandas, itu mungkin tanda peninjaan tak terkawal (keadaan di mana seseorang itu tidak dapat mengawal membuang air besar). Beritahulah doktor anda dengan segera.

18. Sembelit

Ia mungkin mengambil masa beberapa hari selepas bersalin sebelum anda rasa perlu buang air besar. Jika anda belum membuang air besar dalam tiga hari, dan mengalami rasa sembelit dan tidak selesa, beritahu doktor anda agar ia tidak menjadi lebih teruk.


PENGALAMAN PUAN AINUL MALIK BERPANTANG DENGAN VIVIX SHAKLEE


Baru ku faham apa yang dimaksudkan orang tua "waktu berpantang tu, jagalah pantang betul-betul

Dah beranak tiga ni secara ceaserean ni, dan ditambah dengan faktor umur sekarang sebenarnya memang wajib dengar cakap orang tua-tua; rehat betul-betul, jaga pantang, jaga makan, jangan keluar waktu pantang, jangan main air waktu pantang. Dulu memang faham, TAPI faham atas dasarnya saja, sekarang memang DAH FAHAM sepenuhnya.

9 bulan kita mengandung dan mengumpul hormon mengandung yang sangat tinggi, tiba-tiba nak hormon jadi normal sempurna dalam waktu yang pendek, "MEMANG TAK,LA" orang cakap, mihmihmih. Ya, boleh memang boleh, dengan jaga pantang seketat-ketatnya, ikut aturan berpantang, tetapi bukannya terus OK sebaik saja dua tiga minggu berpantang tu.


berpantang dengan vivix shaklee


Disebabkan perubahan hormon inilah, ia memang mengganggu sistem dalaman wanita ini seadanya. Boleh menyebabkan mood swing secara TIDAK SENGAJA, mengganggu emosi TANPA SI WANITA SEDAR, dan mempengaruhi tingkahlakunya.

Ini sangat serius, okeh. Boleh mengganggu keamanan rumahtangga.

Nak minta suami faham, sama lah kes dengan nak minta KITA FAHAM KENAPA KENA JAGA PANTANG BETUL-BETUL tu, selagi belum berlaku apa-apa depan mata, memang manusia susah nak paham-paham. 

Takperlulah paksa bagai, memang orang cakap, selagi tak kena dekat batang hidung memang tak akan faham! Setakat nak bagitahu suami, teorinya, praktikalnya, apa jadi itu, apa jadi ini, nanti kena tolong sidai baju, kena tolong kemas rumah, kena tolong jagakan anak-anak lain, mereka boleh buat, tapi tak akan faham, kenapa tiba-tiba kita memang tak boleh nak handle benda-benda rutin wanita ni seperti azalinya. Kenapa nak depend pada suami pulak tiba-tiba. Kenapa sebelum ini dari takpernah kena sidai kain, terpaksa dipujuk rayu isteri untuk tolong sidaikan kain dan sebagainya.

Ya, berkaitan dengan "dalaman wanita" tadi yang baru nak pulih luar dan dalam, secara beransur-ansur.

Sebab tu, orang kata, elakkan bentan, elakkan meroyan, elakkan angin, elak tu, elak ni, sebab, ia akan mengganggu PERSONALITI wanita itu secara tiba-tiba yang mendatangkan tanda tanya diri wanita tu sendiri, suami dan orang sekeliling.

Haish, susah kan nak explain benda yang taknampak ni? 

Jadi, berbalik pada point asal saya tadi, jaga pantang betul-betul tu, saya dah bersedia untuk anak yang ketiga ini, nekad untuk MEMULIHKAN LUKA OPERATE ni sebaik-baiknya, sebab, saya dah tahu, akibat dari rasa sakit yang tak terperi tu nanti, ia akan mengundang macam-macam lagi masalah lain yang pasti timbul. Iaitu masalah tenaga, masalah nak menyusukan anak, masalah nak elokkan hormon, masalah nak nifas dan haid, masalah emosi sendiri, masalah meroyan sendiri, masalah LUPA INGATAN (heiii, ini saya mengaku saya alaminya, tak tahulah encik suami Mohd Q Razali stress ke tak pelik nape isteri dia ni jadi pelupa yang amat lepas berpantang ni hahahahha, sebab ia memang realiti, tau).

Saya TERPAKSA ambil Vivix sebab saya dah tahu lepas habis je ubat bius nanti, mulalah tempoh anda menanggung kesakitan otot-otot perut akibat dipotong berlapis-lapis di tempat luka yang sama, sakit luka kawasan bawah akibat saluran air kecil yang dipasang juga mendatangkan stress bila nak membuang, kesakitan tulang belakang hingga ke kepala bila ambil bius tulang belakang, sakit dan lenguhnya badan untuk berbaring dengan sempurna, tak campur lagi nak setelkan masalah penyusuan yang jadi faktor no 1 wanita berpantang akan stress dan sakit. Bengkak susu lah, itu lah, ini lah.

Nak anak ni decision sendiri, kan? Allah dah bagi rezeki dan amanah ini, kita terima dengan hati terbuka dan jaga amanah betul-betul. Ha.. kita bertanggungjawab atas apa yang kita mahu, KITA BANTU BADAN untuk pulih luka luar dan dalam dengan sebaik-baiknya. 

Saya memang rasai kesan utama Vivix sejurus selepas mengambilnya. Alhamdulillah, antara tiga kelahiran anak-anak secara ceserean ini, kelahiran ketiga ini yang paling saya kuat. Kuat bukan kata terus nak bangun buat kerja, ronda-ronda ok...(ingat, jaga pantang betul-betul). Dah tak ada rasa perut menggeletar-geletar bila nak bangun dari katil, otot ditarik-tarik, jahitan rasa berdenyut-denyut dan kesakitan-kesakitan serius yang pernah saya rasai masa anak pertama.

Tapi, Vivix ni bukan magic pulak, bila makan terus boleh melompat. No no no!

Kenapa tindakannya cepat? Kerana ia bertindak terus ke dalam DNA kita untuk memulihkan segala kerosakan pada sel, termasuklah aktiviti sel tu sendiri. Jika sel sihat, semua proses berjalan lancar, tisu-tisu badan cepat pulih semula, proses keseimbangan hormon bakal diaturkan dengan elok semula, ketidakcukupan nutrisi lain akan di top up oleh antioksidan tinggi Vivix ni sebaik yang mungkin.

Ia tidak mengandungi dadah. 100% semulajadi. Ia juga meningkatkan metabolisma badan, membantu menyerikan wajah, menambahkan tenaga kepada sel yang mempengaruhi tenaga dalaman kita sendiri serta membantu kita untuk mengawal mood dengan baik.

Jangan berkira dengan diri sendiri, kerana kita sendiri berhak untuk menikmati bahagia di dunia yang sebentar cuma ini, selebihnya nanti masa kita akan "lama di dunia sana". 

Alhamdulillah, saya memang berpuas hati sangat berpantang dengan Vivix kali ini. Dan saya menjaga adab-adab berpantang, tidak makan makanan berangin, minum air panas, berstokin dan sebagainya. Perkara ini sangat penting juga untuk kesembuhan kita.

Bila hati senang, bolehlah fokus pada penyusuan anak dan dari sini bonding bersama anak baru anak terjalin. Syukur juga, Vivix tidak mengganggu penyusuan anak saya. Malahan, lebih bertenaga untuk menguruskan kerja-kerja seperti biasa selepas berpantang ini dengan bantuan suami.

Syukur, saya ditemukan dengan lelaki yang macho tetapi dalam hati ada taman.
Terima kasih bang, jaga saya elok-elok masa berpantang. Terima kasih Mak Mertua saya yang paling lama menjaga saya dalam tempoh berpantang, semua faktor-faktor ni mempengaruhi juga kesembuhan wanita dalam berpantang.

Yang paling pasti, saya sangat-sangat berpuas hati dapat berpantang dengan Vivix dan menurut Doktor Gynea, luka saya memang nampak cantik dan sembuh. Masa follow up pertama dengan Doktor ini, siap dikomennya "Eh, awak ni dah sebulan pantang ke? Nampak bertenaga dan segar je?"

Soal kesihatan jangan dibawa main ya. Pilih supplement bukan sebagai trend, tetapi supplement sebagai penambah segala nutrisi yang tak cukup di dalam badan ni.

Saya pilih Vivix untuk sihat selepas bersalin. Alhamdulillah.

TESTIMONIAL BERPANTANG DENGAN VIVIX SHAKLEE

luka bersalin sembuh dengan vivix


vivix selepas berpantang badan sihat


susu badan banyak berpantang dengan vivix shaklee


elak bentan dengan vivix shaklee


luka pembedahan cepat sembuh dengan vivix shaklee


DAPATKAN VIVIX SHAKLEE SEKARANG

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717


Wednesday, February 22, 2017

8 Cara Menjaga Kesihatan Jantung

Untuk mengekalkan jantung yang kuat dan sihat, anda tidak perlu menunggu sehingga umur anda mencecah 40an atau anda mendapat simptom-simptom penyakit jantung. Amalkan gaya hidup yang sihat dari awal untuk masa depan anda dan keluarga anda.


cara menjaga kesihatan jantung ialah makan shaklee

1. LATIHAN SETIAP HARI 

Senaman yang sederhana dapat mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak 30% kepada 50%. Cuba luangkan masa 30 minit untuk senaman aerobik sekurang-kurangnya 5 hari seminggu. Selain itu cuba untuk berjalan kaki selama 15 minit pada waktu pagi dan sebelum makan tengah hari.

2. TURUNKAN BERAT BADAN

Jika anda mempunyai berat badan berlebihan atau obes, anda tidak perlu untuk kurus dengan mendadak untuk mengurangkan risiko serangan jantung dan strok. Ini kerana dengan penurunan 5% hingga 10% daripada berat badan anda sudah dapat menurunkan tekanan darah, tahap kolesterol dan gula dalam darah.

3. UBAT JANTUNG

Satu kajian mendapati bahawa 130,000 rakyat Amerika mati setiap tahun kerana mereka tidak mengambil ubat-ubatan jantung menbgikut apa yang telah doktor mereka sarankan. 

4. PERMAKANAN

Makan mengikut diet yang sihat boleh mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 24%. Isi pinggan anda dengan pelbagai buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin, ikan, dan daging tanpa lemak.

5. COKLAT

Beberapa kajian menunjukkan bahawa orang yang makan coklat lebih daripada sekali seminggu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak hampir 40%, kencing manis kira-kira 30%, dan strok kira-kira 30%. Sehingga penyelidik menentukan jumlah coklat yang sebenar untuk mengurangkan risiko, sebaiknya ambil coklat dalam kuantiti yang kecil supaya anda tidak mendapat berat badan berlebihan dan akan membuatkan jantung anda bekerja keras.

6. JANGAN MEROKOK 

Merokok secara mendadak meningkatkan risiko serangan jantung dan strok. Anda tidak perlu menjadi antara salah seorang dalam statistik perokok. Setiap tahun, kira-kira 46000 orang mati akibat penyakit jantung yang berkaitan dengan pendedahan kepada asap rokok mereka.

7. PEMERIKSAAN GIGI 

Mencuci gigi anda setiap 6 bulan boleh mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak 24% dan strok sebanyak 13%. Seseorang doktor gigi juga boleh melihat tanda-tanda penyakit jantung - seperti gusi bengkak atau gigi longgar.

8. AWASI SIMPTOM

Jangan berharap simptom-simptom anda akan pergi begitu sahaja. Berjumpalah doktor anda untuk sebarang tanda-tanda luar biasa - seperti sesak nafas, perubahan dalam rentak jantung, atau keletihan. Terdapat banyak rawatan awal yang doktor boleh lakukan untuk merawat masalah jantung - sekiranya anda berjumpa dan mendapatkan nasihat doktor.


VIVIX SHAKLEE : CAMPURAN RESVERATROL TERBAIK

Vivix mengandungi resveratrol. Resveratrol didapati boleh membawa kesan potensi untuk perlindungan jantung termasuk:-

  • Peningkatan paras lipoprotein berkepadatan tinggi (HDL) atau lebih dikenali sebagai kolestrol baik yang melindungi diri kita daripada serangan penyakit jantung.
  • Mencegah lipoprotein berkepadatan rendah (LDL) atau kolestrol jahat daripada dioksidasikan oleh radikal bebas. Ini kerana, LDL yang dioksidasikan itulah yang akan membentuk plak-plak pada salur darah yang menyebabkan aterosklerosis ataupun pengerasan dan penebalan arteri-arteri.
  • Mencegah penggumpalan platelet kerana resveratrol bertindak mencegah sel-sel darah melekat antara satu sama lain yang seterusnya akan membentuk gumpalan. Gumpalan ini akan menyumbat saluran kecil pada jantung, dan seterusnya akan menyebabkan berlakunya serangan penyakit jantung. Selain daripada itu, jika gumpalan ini tersekat pada saluran-saluran dalam otak, ia kan mengakibatkan serangan angin ahmar (strok).
  • Menggalakkan vasodilatasi dengan meningkatkan pengeluaran Nitrik Oksida yang membolehkan salur darah mengendur. Dengan itu ia akan meningkatkan pengaliran darah.


jantung sihat dengan vivix shaklee


DAPATKAN NASIHAT DOKTOR PAKAR

Apapun anda dinasihatkan untuk membuat pemeriksaan Pakar Jantung. Check sama ada keadaan anda masih ok atau kritikal. Vivix membantu memberi nutrisi pada badan dimana saluran jantung tersumbat disebabkan kolesterol .

Sekiranya anda sudah membuat pembedahan jantung atau bypass, anda lebih memerlukan VIVIX. Ini kerana badan anda perlu lebih nutrisi untuk mempercepatkan proses penyembuhan. Selepas pembedahan, sistem antibodi, imunisasi badan lemah. Lagi mudah di jangkiti kuman atau penyakit lain jika anda tidak ambil nutrisi yang badan perlukan.

DAPATKAN VIVIX SHAKLEE SEKARANG

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717


Jus Lobak Merah Untuk Diet ? Cuba Jus Lobak Ungu Pula

Biasakan kita dengar jus lobak merah, kekadang orang panggil oren untuk diet. Tapi itu biasalah, orang kata jus lobak bagus untuk mata. Tapi kalau lobak pun jenis tanam komersial, zat mungkin berkurang. Lagi satu, jus lobak merah dah biasa dengar. Korang tak nak cuba jus lobak ungu ? Kenapa lobak ungu ? power sangat ke ?


jus lobak ungu diet


KELEBIHAN LOBAK UNGU

Dalam membaca banyak blog, buku, tulisan, gambar, ternyata lobak ungu ini banyak kelebihan dia, berbanding lobak merah. Warna ungu ini sering dikaitkan dengan penuaan. Longevity pernah dengar ? Kalau nak rasa hidup lama, awet muda, ramai pakar kata kena selalu makan sayur warna ungu, macam lobak ungu. Kelebihan lobak ungu ini ialah:
  1. Mengandungi banyak nutrisi - Purple Carrot mengandungi banyak nutrisi Vitamin A & Phytokimia termasuk carotenoid, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins & sesquiterpenes. Nutrisi ini sangat berkhasiat untuk tubuh berbanding lobak merah kerana Purple carrot mengandungi kepekatan anthocyanin yang tinggi iaitu 28x ganda lebih berbanding carrot biasa. Selain 2x ganda tahap beta-karotena.
  2. Sebagai Antioksida - Antioksida yang terdapat dalam purple carrot penting untuk melindungi sel badan manusia Daripada "berkarat" yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit datang. Ia juga penting untuk menghalang radikal bebas yang berbahaya hadir ke tubuh kita.
  3. Anti Radang - Mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Disebabkan Itu ia bagus untuk melegakan arthritis atau sakit sendi.
  4. Anti Carcinogen - Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi penyakit kanser, ia boleh membantu tubuh untuk melawan kanser. Kajian yang dijalankan Oleh Jabatan Pemakanan & Sains Makanan Universiti Maryland telah menguji kesan Anthocyanin Daripada pelbagai sumber didapati bahawa anthocyanin mampu menghalang pertumbuhan sel-sel kanser kolon. Kajian juga mendapati purple carrot mengandungi lutein, karotenoid melindungi tubuh dari kanser kolon.
  5. Melindungi kualiti kesihatan mata - Makanan yang Kaya dengan anthocyanin seperti lobak Unggu Boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran dalam kapilari retina. Lutein dalam lobak Unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak & retinitis pigmentosa.
  6. Antiviral, antiseptic dan anti microbial - Ia sangat bagus untuk Melawan virus & bakteria yang Mudah berjangkit dan mudah merebak seperti flu, campak & jangkitan dalaman seperti jangkitan pada salur kencing, mulut dan perut.
  7. Memperbaiki kesihatan vascular - Kandungan vitamin A yang tinggi dalam lobak Unggu membantu untuk meningkatkan sistem imun dan menghalang lemak ke arteri Kita. Sebelum ini, saya pernah kongsikan bagaimana Resverastrol membantu masalah jantung begitu juga dengan purple carrot. Sekiranya lemak sampai ke arteri , arteri kita akan tersumbat maka jadilah sakit jantung, jantung tersumbat dan macam-macam penyakit lain.

CARA MUDAH NAK MINUM JUS LOBAK MERAH : VIVIX SHAKLEE

Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. 4 fakta di bawah terbukti vivix memang hebat
  1. Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!
  2. Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.
  3. Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
  4. Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods ).

TESTIMONIAL KURUS VIVIX SHAKLEE


sihat dengan vivix


kurus dengan vivix


kurus dengan mudah


cara nak kurus


DAPATKAN VIVIX SHAKLEE SEKARANG

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717


Tuesday, February 21, 2017

Atasi Masalah Hipertiroid

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3. TESTIMONI 5 : NORHASNIDA MOHAMAD NAYAN. [HYPERTHYROID SUDAH STABIL & TAK PERLU BERGANTUNG DENGAN UBAT LAGI]


vivix atasi masalah hipertiroid

MASALAH HYPERTHYROID

Saya, Norhasnida Mohamad Nayan atau lebih mesra dengan panggilan Nieda. Saya disahkan menghidap penyakit tiroid atau lebih tepat lagi hyperthyroid sejak tahun 1999.

Banyak komplikasi akibat penyakit hyperthyroid ni terpaksa saya tanggung sampai sekarang. Penyakit tiroid ni biasanya berpunca daripada keturunan dan ia akan kekal dengan kita seumur hidup. Cuma tahap keseriusan tu je boleh berbeza-beza. Kadang-kadang boleh jadi teruk dan kadang-kadang pesakit tiroid ni akan sihat seperti biasa.

Bagi saya, saya alami masalah rambut yang sangat kronik dan terus botak, saya juga jadi sangat kurus akibat penurunan berat badan yang mendadak kerana ketidakstabilan hormon, muka nampak cengkung, period tak teratur dan selalu letih, bernafas sampai tercungap-cungap akibat degup jantung yang terlalu laju.

Pada peringkat awal dulu, saya memang tiada pilihan dan terpaksa bergantung sepenuhnya kepada ubat untuk tiroid dan ubat untuk stabilkan degupan jantung. Bayangkan degup jantung saya melebihi 100 beat seminit dalam keadaan saya duduk saja tanpa buat apa-apa aktiviti! Kalau keadaan ni dibiarkan, saya mungkin akan mendapat kegagalan jantung sebab jantung bekerja lebih daripada yang sepatutnya.

DILEMA HYPERTHYROID

Penyakit tiroid ni banyak menjadikan hidup saya agak huru-hara tapi apa yang saya nak kata ini adalah miracle dari Allah. Syukur sangat sebab saya pun dah tak perlu lagi bergantung hidup dengan ubat.

Pernah suatu malam tu saya ambil ubat untuk selsema dan asthma sebab saya memang kena selsema teruk dah seminggu. 3 hari lepas kena selsema, saya batuk pulak. Bila dah batuk maka bermulalah episod nak start kena asthma. So doktor bagi pulak ubat asthma. Sebelum tu kat klinik dah kena nebulizer dah. Ini kali pertama saya kena nebublizer semula selepas lebih kurang 3 tahun saya berjaya mengelak.

Lepas makan ubat-ubat tu, saya terus rasa menggigil. Jantung jadi laju... Allahuakhbar!. Ini lah masalah saya yang ada penyakit tiroid (hyperthyroid) ni. Walaupun penyakit tiroid (hyperthyroid) saya dah stabil tapi penyakit ini jenis yg kekal dengan kita seumur hidup tau. Sebab tu masih banyak hal berkaitan yang perlu dijaga rapi. Penyakit ini boleh berulang bila-bila masa saja dan dia datang tanpa sebarang signal pun. Jadi ada beberapa pantang-larang yang perlu dipatuhi oleh orang yang menghidap penyakit tiroid macam saya ni sebenarnya.
.
Bila jantung jadi laju, badan gigil saya pun mulalah penat. So saya tidur awal malam tu. Pukul 5.00 pagi dah terbangun. Langsung tak boleh tidur sebab masih menggigil dan jantung masih laju. Tak selesa sungguh.

Saya terus ambil megadose Vivix dan NutriFeron. Lebih kurang 30 minit lepas saya dah boleh rasa degup jantung saya semakin sekata & reda dan slow semula.

Orang yang hyperthyroid macam saya ni, sistem imun kami sangatlah tipis dan rapuh. Masa saya mula-mula kena hyperthyroid ni dulu, sakit, demam, selsema tu memang jadi rutin lah. 2 atau 3 bulan sekali mesti kena. Itu belum termasuk dengan alahan yang macam-macam tu. Alahan dengan seafood, dengan cahaya matahari lah. Saya dulu tak boleh kena cahaya matahari lebih-lebih tau. Kalau kena, confirmed lepas tu mata saya akan jadi merah yg teruk dan bengkak sampaikan saya terpaksa dapatkan rawatan khas daripada pakar mata masa tu. Kalau makan seafood pulak habis gatal sana sini. Bibir pun jadi bengkak.

Kalau kena gigit dengan serangga sikit pun saya boleh jadi bengkak-bengkak yang teruk sampai berminggu-minggu menanggung. Saya jadi super sensitive. Tapi semuanya berubah sekelip mata bila saya disahkan menghidap hyperthyroid. Sistem pertahanan badan saya roboh. Askar-askar yg menjaga benteng semuanya tewas.

SUPPLEMEN SHAKLEE PENYELAMAT

Lama-lama bila saya kenal Shaklee, saya start amalkan pengambilan suplemen. Antaranya Vitamin C, B-Complex, Ostematrix, ESP & Vivix. ini antara yang paling konsisten saya ambil.

Selain daripada semua tu saya jugak ambil NutriFeron. NutriFeron ini lah yang bantu bangunkan benteng pertahanan badan saya dan bantu kukuhkan balik sistem imun saya.

Saya bersyukur sangat sebab kenal Shaklee. Kalau tidak mungkin sampai ke hari ni saya bergantung hidup dengan ubat. Ubat bukanlah tak bagus, tapi kalau saya ada pilihan yang lebih semulajadi, berkesan pula tu, kenapa tidak kan?

Saya juga pernah terpaksa jalani 4 kali pembedahan untuk buang breast lump. Setiap 2 tahun lump tu akan berulang dan setiap kali tu lah saya terpaksa lalui pembedahan untuk buang dan ultrasound yang saya buat pada tahun 2014 menunjukkan masih banyak lagi ketulan yang berpotensi untuk menjadi lump tapi Alhamdulillah semuanya hilang.

Sekarang saya dah lebih sihat, bacaan TSH, T3 & T4 saya juga dah lama stabil, asthma pun dah jarang sangat menyerang, tiada lagi alahan kecuali pada habuk, kepala yang dulunya botak pun dah dipenuhi dengan rambut semula dan berat badan pun dah ideal. Tak lagi kurus kering macam dulu dan saya juga dah tak perlu keluar masuk bilik bedah untuk buang breast lump lagi.

DAPATKAN VIVIX SHAKLEE SEKARANG

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

Rahsia Susu Badan Melimpah

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3, TESTIMONI 4 : NADIMAH MUHAMAD, [SIHAT, BERTENAGA DAN SUSU BANYAK DENGAN SHAKLEE MEMENUHI IMPIAN SEMUA IBU BERPANTANG]


susu badan banyak dengan shaklee


BERPANTANG DENGAN SHAKLEE

Hai semua. Assalamualaikum! 

Nadim nak share sikit pengalaman berpantang anak yang pertama ni dengan set berpantang Shaklee. 

Sebenarnya set yang Nadim ada untuk berpantang ni adalah set vitamin yang memang Nadim dah makan sejak 3tahun lepas lagi. 

Tapi sebab baru first time mengandung kan, so lagi konsisten la Nadim ambik setiap vitamin tu. Tak nak la pulak jadi apa-apa kat anak. 

Lagi2 sejarah keturunan keluarga belah arwah mak Nadim memang banyak and hampir semuanya GDM masa mengandung yang terus lekat diebetes sampai akhir hayat dan keguguran banyak2 kali. And Nadim BEBAS GDM! 

Masa berpantang Nadim ada vitamin B complex, zinc complex, vitalea, oste, vitamin C dan Omega guard. Tambah 1 lagi vivix yang memang Nadim beli khas untuk berpantang. Masa ni belum lagi minda terbukak untuk minum ESP yang super famous tu. 

Alhamdulillah berkat konsisten makan setiap hari vitamin2 ni, hasilnya luka Nadim cepat baik. Cepat bercantum elok cumanya benang jahitan tu je lah rasa tak selesa.

SUSU BADAN MELIMPAH RUAH

Daripada dalam ward lepas bersalin lagi Nadim dah ada susu yang warnanya sangat kuning dan pekat. Zayyad dah menyusu daripada minit-minti pertama dia lahir lagi dan masa tu dia sangat bersih walaupon belum dimandikan. Menjadi ibu kepada anak yang pertama ni jadi igauan ramai ibu2. TAKUT TAKDE SUSU!

Tapi alhamdulillah, sejak daripada awal lagi memang dah follow bab penyusuan susu ibu. Segala ilmu dah dikorek dan hanya tinggal apply je. Dan alhamdulillah juga, berkat kerajinan dapatla 2 tong nasi besar bawak balik EBM frozen stock selepas 2bulan berpantang kat kampung. Zayyad takde jaundis yer walaupon Nadim darah O. 

Nadim berpantang dengan inlaw yang mana tak bagi makan buah pon masa pantang. Bayangkan nutrisi apa je yang ada. Karbohidrat dari nasi dan protein dari ikan, dan sayur yang dah dibuat tumis air. Sayur kompem takde nutrisi sebab dah layu gila lepas dimasak. Kurang nutrisi menyebabkan luka lambat sembuh dan ibu kekurangan tenaga! 

Tapi semua berjalan lancar. Sepanjang berpantang, semua orang cakap macam tak pantang pon. Bertenaga! Mandikan anak sendiri, mandi sendiri,drive sendiri ke klinik untuk checkup sebulan, makan memang la sendiri. Hihi. 

Muka Nadim pon tak pucat. Rambut masa tu pon tak gugur. Darah nifas sangat lancar. Kalau darah yang tak lancar ni bahaya yang boleh sebabkan ibu rasa sakit gila dalam perut macam nak bersalin lagi! Owh lupa! Lepas 2minggu berat dah kembali 55kg dan habis pantang berat dah 54kg!

SET BERPANTANG SHAKLEE TERBAIK

Tu lah pengalaman nadim dengan set berpantang shaklee. Sembelit pon takde bila konsisten makan ostematriks. Jangan tak taw, sembelit adalah salah satu mimpi ngeri yang amat bagi ibu berpantang. 

Yang bestnya, set tu lah daripada dulu 3 tahun lepas hingga lah sekarang menyusukan anak yang dah berumur 10bulan. Stretchmark Nadim yang macam harimau belang dah hilang masa Zayyad umur 6-7 bulan lagi!

Vitamin Shaklee memang awesome! InsyaAllah takkan cari set lain dah untuk seterusnya pon! cadangan Nadim, kalau korang takut nak makan jamu2 yang akan menyebabkan anak terkena jaundis dan dalam masa yang sama nak kembali sihat, langsing dan bertenaga serta susu banyak, Shaklee PILIHAN PERTAMA!


DAPATKAN SET BERPANTANG SHAKLEE

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke PANTANG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

Monday, February 20, 2017

Sakit Saraf.Tak boleh rukuk masa solat? Tak boleh mencangkung? Tak boleh nak bongkok?

Tak boleh rukuk masa solat? Tak boleh mencangkung? Tak boleh nak bongkok?

Sakit saraf bukan saja melibat saraf yang berada di anggota tubuh seperti tangan dan kaki. Ia menyebabkan rasa kebas, tiada kekuatan untuk bergerak dan ada kalanya terasa sakit cucuk mencucuk.




Sakit saraf juga menyebabkan pesakit mengalami sukar bernafas, masalah penghadaman dan masalah penglihatan dan pendengaran.

Apa yang lebih merisaukan ia boleh menyebabkan rasa kemurungan, tidak bersemangat dan letih pada diri pesakit.

Fungsi elemen fizikal dan psychological telah terjejas. Usaha rawatan juga agak lama.

Vitamin yang membantu mempercepatkan proses penyembuhan

1. VIVIX


Antara badan yang ada dalam vivix adalah Polygonum Cuspidatum


Polygonum Cuspidatum telah digunakan oleh tabib-tabib cina beribu zaman dulu untuk merawat masalah saraf‬. Malah ekstrak ni masih dijual lagi di China.

2. Ostematrix


Dalam Ostematrix ada Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.

Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.

Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.





Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

HAMIL SELEPAS 2 BULAN AMBIL SET KESUBURAN

Hi Dearies,

Saja nk share testimoni kt sini… Saya berkahwin hampir setahun…. saya mula ambil produk shaklee utk kecantikan kulit bermula april tahun lepas.. selepas saya berkahwin saya ambil ESP, vitamin E & Shaklee Collagen.. ada juga ambil GLA Complex utk period saya….




sejak berkahwin saya dan suami memang selalu je travel… kadang2 atas urusan kerja… kadang2 jalan2 je… Belum terfikir nak ada baby.. walaupun kami x pernah merancang.. mungkin belum ada rezeki..

Tapi.. lepas tengok kawan2 yang baru je kawin… terus je preggy.. membuatkan saya mula merasa yang saya pun teringin utk mengandung. Memang tak nak tunggu lagi… April lepas…saya contact ibu saudara saya merangkap shaklee distributor..

dia cadangkan saya ambil vitalea, b complex dan vitamin C di samping meneruskan GLA complex… untuksuami ambil vitamin E & Zinc utk kesuburan lelaki…

Harini, sudah 1mnggu period saya lewat… tekak mula rasa mual, pinggang rasa lenguh2… saya rasa pelik.. pagi tadi… sebelum mandi… saya terdetik utk cuba buat upt… memang ada je simpan dalam laci, since saya ni memang bekerja di hospital.

Lepas saya titikkan urine pada alat tu… saya biarkan je.. dan pergi mandi…. lepas dh siap mandi… saya lihat sekali imbas je alat tu..saya terkejut sbb ‘positive’ saya terus kejutkn suamisaya…die sangat teruja..tak tau nak cakap apa…smpai je di tempat kerja..saya recheck,but still same ‘positive’….

Then saya ke gyne dctor utk scan.. alhamdulillah… janin sudah terbentuk dan berkeadaan amat baik di dalam rahim saya…

Alhamdulillah sekali lagi…. saya hamil selepas 2 bulan selepas mengamalkan set kesuburan Shaklee utk suami & isteri… kawan2 yang sedang mencuba jangan berputus asa ya… lambat atau cepat itu semua atas rezeki masing2.. yang penting Usaha…









Antara supplemen yang dicadangkan untuk membantu kesuburan suami isteri :




1. Vita-lea 

untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan. Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh. Penting untuk suami isteri yang sibuk bekerja dan kurang menjaga tentang pengambilan makanan.

2. B Complex 


paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

3. Vitamin C

Bantu proses sintesis hormon-hormon kritikal yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen & progesteron. Suami yang merokok memerlukan lebih vitamin C untuk membantu meningkatkan semula produktiviti.


4. ESP (Protein)


Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain2. Protein juga membantu menyihatkan ovum & sperma


5. Vitamin E & Selenium 


 membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita yang juga terkenal sebagai “vitamin seks”. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. 

Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.


6. Zinc Complex 


Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. 

Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. 

Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.

Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


7. Alfalfa Complex 


Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.


8. GLA Complex 


 Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai ”Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. 

Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, keTiub Fallopio, dan ke telur (ovum). 

Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).


Jadi, buatlah pilihan produk yang bersesuaian dengan diri anda.


Ingin cuba hamil dengan Shaklee?

Hubungi saya untuk mendapatkan vitamin kesuburan dan konsultasi PERCUMA untuk setiap pembelian. Nak Mudah ? Klik gambar di bawah untuk membuat pesanan secara online.




013-3612717
ainulfadzilah@gmail.com