Kenapa Saya Buat Side INCOME ?

Ramai yang bertanya pada saya kenapa perlu buat side income sedangkan gaji saya sebagai seorang jurutera  di GLC sudah cukup untuk beli handbag branded, p bercuti sana sini. Husband pun keje.

Kerana duit?? ye saya perlukan duit. ye saya rasa gaji saya cukup la untuk berbelanja, saving... tapi apa yang saya mahu kan sebenarnya??

Saya melibatkan diri dalam biz shaklee dengan tidak sengaja. Dari membeli kerana untuk kesihatan diri sendiri dan anak, saya share pengalaman saya makan itu ini. tak sangka ada yang berminat & mahu membeli. Tak sangka sambil sambil makan, main FB itu saya dapat generate income melebihi gaji saya sekarang.


surat naik rank




Hanya bermula dengan RM65 sahaja. Tak percaya???

Sikit demi sedikit saya mengorak langkah dalam business ini. Semakin lama semakin saya tahu apa yang saya mahukan..

Saya mahukan masa yang berkualiti untuk diri sendiri, suami dan anak-anak.. Dengan kerjaya ini saya boleh dapat income RM20k-RM30k sebulan tapi tiap-tiap hari balik pukul 10-11 malam la. sabtu ahad kalau takda kena stand by free la. masa tu la nak kemas rumah, basuh baju bla...bla....penat sangat.saya la.anda mungkin mampu mengatasinya. Alhamdulillah husband banyak membantu tapi masih tak puas hati kan kalau tak buat sendiri. Rasa diri bukan isteri ibu yang baik.

Anak masih kecil tapi dia memahami. Bila balik malam, dia dah tido.esok pagi-pagi kena hantar dia ke nursery. Dari raut mukanya saya tahu dia sedih. Dia mahukan mama di sisi..huhuhu

beberapa bulan bila income Shaklee saya lebih dari gaji saya sekarang...Saya yakin yang saya boleh dapat lebih dari sekarang. Jalan dah ada cuma usaha,

Saya suka buat Shaklee sebab ianya sempoi jekk.. tak perlu kelas sampai 1-2 pagi, head hunting. kena labur RM20k la sampai kena buat loan.Hanya RM65 + RM10 / RM20 untuk postage member kit. itu je.

Hasil yang saya dapat selain duit,


business shaklee sangat mudah



More gambar di SINI

Nanti income tak tetap... memang la tak tetap sebab setiap bulan makin meningkat :)

Dalam Shaklee tiada istilah orang atas makin kaya. Sistem Shaklee ' Siapa usaha dia dapat" 

Azam tahun 2013... saya mahu jadi working at home mom dengan income RM50k sebulan.. PASTI AMINNNNN!!!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara