Tuesday, May 14, 2013

Best ke buat Shaklee ni ??

Alhamdulillah hampir setahun saya bersama Shaklee. Setahun lebih sebagai pengguna Shaklee dan hampir membuat business Shaklee.Syukur ditemukan dengan leader yang baik, banyak membantu saya dalam Shaklee. Susah tak buat Shaklee? Tiada benda yang senang dalam dunia ni. Bersusah susah dahulu bersenang kemudian. Tapi takde la susah sangat. sebab business plan Shaklee simple. Siapa usaha lebih dia dapat. Bukan orang atas makin kaya. Kita rajin kita lagi kaya dari orang atas kita. 


buat duit tambahan



Sejak buat Shaklee, banyak benda yang merubah hidup saya. tak kira dari sudut apa. kewangan, ketenangan dan kebahagian. Alhamdulillah baru je berjaya beli kereta idaman. Kalau dulu kerja sebangai enginner bukan la tak mampu nak beli kereta idaman tetapi nanti duit cukup-cukup je la. Mana untuk saving kita & anak lagi, duit rumah lagi. Sebelum umur 30tahun ini, bersyukur sebab sudah ada rumah sendiri di kawasan yang agak berbaloi beli iaitu di seksyen 8 Shah Alam. memiliki kereta idaman sejak dulu lagi. Thank you ALLAH. 



1. Duit

Buat kerana duit? Buat business mesti la sebab nak dapat duit kan. Zarman sekarang semua benda naik.Rasanya tak pernah lagi turun kot. Tax lagi la. Terbaru bonus yang saya dapat hasil kerja engineer di sebuah syarikat telekomunikasi , tax kena potong 14% tau. menggigil tengok statement hasil potongan. Geram pun ada. Saya puas hati buat Shaklee sebab saya usaha lebih saya dapat lebih. malah income business lebih dari kerja hakiki . Gaji engineer pengalaman 5tahun sama dengan income business yang tak sampai 1 tahun. Malah lebih dr gaji hakiki :)

2. Kawan

Buat business semakin ramai kenalan dan kawan. Malah hubungan saya dengan adik beradik group business Supermom pun sangat rapat. Best friend forever Ainul, Wani, Nurul, Sarah & Zainora .. begitu juga mak kami Mommy Hadhatina

3. Motivasi

Buat business ini, upline/ mak akan sentiasa bagi motivasi pada kita untuk berjaya. Dia tidak pernah memaksa tetapi mendorong apa yang perlu kita lakukan. Itu pentingnya support group. Kalau buat sorang-sorang, ada masalah tiada siapa nak berkongsi perasaan yang sama :)

4. Leadership

Tiada istilah goyang kaki bila menjadi leader. Kita lagi kena bekerja keras untuk pastikan kejayaan anak-anak business. Setiap hari fikirkan strategi pemasaran, bantu anak-anak dalam business. penat?? OH TIDAK !!! sangat puas hati sebab dapat bantu orang lain berjaya. Puas hati bila anak-anak gembira melihat income Shaklee masuk ke dalam account mereka.

5. Peningkatan amalan rohani

Antara kenapa saya suka sangat sangat group Shaklee ini. Bukan sekadar ajar buat sales, motivasi diri tetapi banyak mengajar, membimbing dalam amalan rohani. Dulu bukan la tak solat, tak puasa. WAJIB tu. tetapi benda-benda sunat, zikir benda jarang dibuat. Dalam Shaklee, mereka selalu tegaskan yang buat business ni mesti jaga hubungan kita dengan ALLAH. ALLAH MAHA PEMBERI REZEKI. Solat Tahajud, Solat Dhuha, Zikir YA WAHAB jangan lupa. SUBHANALLAH.. memang betul banyak MAGIC yang berlaku sebenarnya.

6. Membantu ramai orang

Shaklee bukan setakat nak menjual sahaja. tetapi kami consult dan bantu dia selesaikan masalah. Seperti ibu yang ingin menyusukan anak. beli Shaklee untuk tambah susu. Tetapi bukan hanya setakat beli sahaja. Kami ajar juga teknik asas penyusuan. Sebab itu kunci utama untuk berjaya dalam penyusuan bayi.Puas hati bila customer bagi feedback yang mereka semakin sihat, semakin cergas dan gembira

7. Impian

Satu benda baru yang saya belajar dari Shaklee. POWER OF DREAMS. bukan kereta ye. tetapi betapa hebatnya impian kita. Pentingnya kita bermimpi. Salah satu bukti kejayaan adalah saya impikan kereta idaman. Siap tampal gambar kereta itu di dinding SOHO saya. Alhamdulillah menjadi kenyataan akhirnya. LIKE ATTRACTS LIKE.. detik dalam hati pun doa juga. Kalau setiapa hari tengok dan dalam hati nak sangat kereta tu maka ALLAH makhbulkan doa itu. Selepas ini saya perlu bekerja keras lagi. Impian ingin beli rumah yang lebih besar ( SEMI D atau Banglow) dan rumah teres ini saya simpan untuk anak saya Arreessa Zulaikha. Supaya nanti dia tak perlu pening kepala mencari rumah yang entah berapa harganya masa itu. Sekarang pun sudah RM600k- RM800k untuk area sini. 20 tahun akan datang entah-entah RM2-3Juta.. Saya nak bawa mak ayah duduk dengan saya. Saya nak bawa mak ayah saya p MEKAH buat HAJI sekali lagi dengan duit saya sendiri. Saya nak bawa mak ayah melancong ke seleuruh dunia. Amin!!!


TIADA YANG MUSTAHIL

Tiada yang MUSTAHIL dalam hidup ini... Yang MUSTAHIL apa bila kita menyatakan TIDAK BOLEH. Halangan BESAR adalah diri kita sendiri.

Nak ubah hidup ke arah yang lebih baik?? JOMMMM saya bimbing. Tiada paksaan sebab yang nak berjaya adalah ANDA.


013-3612717
ainulfadzilah@gmail.com

No comments:

Post a Comment