Tips Senaman Mudah

Salam sejahtera semua. Apa khabar, nampaknya hari ini saya nak share sikit, gambar kat bawah ini. Poster di bawah ialah hasil dari mengedit poster KKM tuh. Hahhaha, takpalah, yang penting semua orang tahu kepentingan senaman ini. Tapi kalau rasa nak mudah apa kita follow tips kat bawah ini.


aktiviti mingguan


Aktiviti Mingguan Mudah

Nampaknya kalau ikut piramid kat atas ini, tak susah pun, kalau korang betul-betul nak bagus, ikut macam yang kat atas tu, paling bawah ialah mesti paling kerap kita kena buat, hooo, oklah jom kita tengok satu satu apa yang dia tulis tuh

  1. KURANGKAN - yang ni kalau boleh mesti kurangkan tengok tv, main game, tengok ipad, baring kebosanan, jadi kalau boleh isilah masa lapang dengan aktiviti yang sihat dan keluar peluh. nak tengok boleh, tapi mesti kurangkan.
  2. 2 -3 KALI SEMINGGU - disarankan kalau boleh cuba korang buat aktivit membentuk otot. Hooo, pergi gymlah senang kan, cikgu ketul-ketul ramai kat sana boleh guide korang. Hooo mantop
  3. 3-5 KALI SEMINGGU - yang ini kalau dapat buat aerobik dan bersukan. Hoo, menari pun bagus jugak. Petang petang cubalah main badminton ataupun kejar biawak macam DMFK
  4. SETIAP HARI - hahaha, kalau memang dah takda masa sangat, kalau boleh setiap hari cubalah kemas rumah, bercucuk tanam, ataupun paling power ialah JALAN KAKI. Hooo power woo jalan kaki, kalau jalan mesti kurang kurang 10000 langkah, macam DMFK cakap lagi

Tips Kurus

Apapun sebelum menutup perbicaraan tentang tips mudah ini, apa kata saya share juga tips nak kuruskan badan dengan efisien, hoo, kalau nak tips ini, saya boleh berikan anda beberapa tips penting kat bawah ini

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara