3 Fakta Menarik Tentang Kolagen

Kolagen memang terbukti berkesan, nak kembalikan muka yang nampak macam dah tua, jadi cantik dan muda kembali, termasuklah cikgu Sue kat melaka sana, anak 5 orang, muka nampak muda, suka sangat kolagen shaklee. Oklah , apapun jom kita tengok kembali cerita pasal kolagen ni, gambar khas dari Shaklee Malaysia


kolagen baik


Asal Usul Perkataan Kolagen

Hooo, kalau baca balik , ianya dari perkataan greek , kolla tu rupanya GLUE, macam melekat. Hhaha, itulah fungsi kolagen, iaitu macam GLUE, nak bagi jaga semua organ, supaya kuat dan melekat. Hahhaha. Ianya menjaga struktur badan kita, supaya sihat. Cuba baca lagi fungsi kolagen dekat sini.


cara nak kulit cantik


Di mana KOLAGEN ?

Hahhaa, kalau tengok balik kolagen ini ada pada kulit, tulang, ligamen, tulang rawan, gigi dan otot. Hooo, tapi kalau nak tahu juga kesan kolagen dah berkurangan, ada 12 tanda yang korang boleh study balik dekat sini. Hooo, memang kalau ikut umur pun, kolagen makin berkurangan, tapi takpa, boleh topup balik mana yang berkurang.


vitamin C kanak-kanak


Kenapa Vitamin C ?

Hooo, jangan tak tahu, vitamin C memang best untuk kulit cantik dan badan sihat. Antaranya ialah vitamin C ni penting untuk pembentukan kolagen. Jadi kenalah rajin makin buah-buahan yang kaya dengan vitamin C, tak pun ambil suplemen yang bersesuaian. 

Manfaat Kolagen

Hooo, oklah, setakat ni je 3 cerita dulu, tapi kalau nak baca lagi cerita pasal kolagen, banyak je, antara yang menarik pasal kolagen ini ialah

  1. Kenapa kolagen terbaik adalah dari hidupan lautan, bukan sumber haiwan darat
  2. Baca cerita masalah kekurangan kolagen di sini
  3. Pengalaman puan Ainul menggunakan suplemen kolagen

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Senggugut Teruk Rupanya Ada Ketumbuhan Rahim