Manfaat Omega-3

Semua orang tahu yang omega-3 ni, minyak ikan yang bagus untuk kesihatan. Dulu tengok iklan pasal budak yang pergi sekolah sorang-sorang, cikgu tanya dia, semua dia jawab budak lain demam. Hahha, itulah penangan minyak ikan di pasaran. Oklah, kali ini jom kita tengok balik apa kebaikan omega-3 nih, gambar memang ambil dari google je .


minyak ikan


Kebaikan dan Manfaat Omega-3

Bolehlah dikatakan omega-3 ni bagus untuk jantung, otak,mata dan tulang. Omega-3 mampu mencegah kanser, penyakit kardiovaskular, stress, alzhemier, parkinson, penyakit sendi dan macam macam lagi. Banyak lagi manfaat omega-3, boleh baca lagi di sini.

Sumber OMEGA-3?

Biasalah, minyak ikan adalah sumber terbaik omega-3, tengoklah biasanya ikan yang ada banyak  omega-3 ini biasanya ialah ikan laut dalam. Kenapa ye, itulah cara mereka memanaskan badan yang berada di laut dalam yang sejuk dengan tekanan yang tinggi. Boleh tengok gambar di atas beberapa jenis ikan dan jumlah omega-3 yang ada. Bapak aku pun ada cakap, ikan rilek je tak sejuk, sebab badan dia kuat, sebab itulah kena makan ikan, barulah badan tahan sejuk dan kurang demam.

Kenapa Ibu Mengandung Perlukan Omega-3 ?

Omega-3 ini penting untuk bayi dalam kandungan. Ianya bagus untuk berat badan bayi, dan ianya mencegah dari kehaliran pra-matang. Ianya bagus untuk perkembangan sistem saraf bayi tersebut. Pengambilan omega-3 boleh mengurangkan stress untuk ibu tersebut. 

Boleh Kuruskan Badan ke ?

Hooo banyak jugak penyelidikan yang dijalankan tentang manfaat omega-3 untuk menguruskan badan. Minyak ikan mampu membakar lemak serta mengurangkan kolestrol. Boleh baca lagi pengalaman puan Ainul Mustafa di sini. dan di sini.

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tanda-tanda awal kanser payudara

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak