10 Sebab Diet GAGAL !!!

Selamat pagi semua. jom hari ni kita tengok beberapa sebab penting kenapa diet kita gagal. hmm, memang semua orang nak diet, nak jaga makan, nak badan kurus , body cun dan sebagainya. Oklah, hari ni Dila dah copy paste artikel baik punya. Selamat membaca


gagal untuk kurus


1. Tekanan Rakan Sebaya

Tekanan rakan sebaya adalah salah satu halangan yang paling sukar ketika datang untuk berdiet. Apabila anda memulakan program diet, orang-orang di sekeliling anda akan sama ada menyokong anda atau air mata anda ke bawah. Anda perlu mengabaikan negatif mereka dan memberi tumpuan kepada matlamat sebenar anda untuk menjadi sihat. Jika mereka mempunyai masalah dengan cara yang anda makan, maka itu masalah mereka sendiri, dan tiada apa-apa yang anda boleh lakukan mengenainya. Anda tidak perlu untuk menjelaskan tindakan peribadi anda kepada sesiapa.


2. Tidak Cukup Makan

Apabila anda tidak makan kalori yang cukup, ia menyebabkan semua jenis maklum balas negatif dalam badan. Daripada perubahan hormon, turun naik mood, makan terlalu sedikit kalori hanya akan berkhidmat untuk bekerja terhadap anda matlamat kehilangan lemak anda. Tidak makan makanan yang cukup berada di sana di bahagian paling atas sebab-sebab mengapa diet gagal.


3. Anda Diet Daripada Mengubah Gaya Hidup Anda

Orang-orang yang berjaya tidak melakukan diet, mereka menjalani perubahan gaya hidup. Jika anda salah seorang dari orang-orang yang mempunyai masa keras berdiet, apa yang anda akan lakukan apabila anda diet berakhir? Anda perlu menyusun atur pelan yang selama-lamanya akan mengubah gaya hidup anda. Dengan cara ini, anda meningkatkan kadar kejayaan anda bukan hanya sekarang, tetapi juga di masa hadapan. 


4. Pesta Makan

Siapa di sini pesta minum-minum makan?  Ia berlaku kerana makanan yang diproses adalah adiktif. Tiada apa yang akan menggagalkan anda daripada diet anda lebih cepat daripada sesi pesta lama yang baik. Anda menghidupkan filem, memesan pizza, beberapa ais krim, dan beberapa makanan ringan, dan anda hanya pergi ke bandar. Rasanya oh begitu besar, tetapi anda mungkin hanya makan dekat dengan 3500 kalori. Itu setara dengan satu paun. Lebih daripada mungkin, berat yang akan disimpan sebagai lemak. 


5. Kekurangan Nutrien

Satu lagi sebab mengapa diet gagal adalah kerana kekurangan nutrien. Otak menghantar isyarat apabila ia memerlukan kalori dan nutrien. Jika anda kekurangan zat makanan, otak anda adalah begitu kuat bahawa ia akan terus memberitahu anda untuk makan sehingga anda mendapatkan nutrien penting.  Makan makanan yang padat nutrien dan kurang kalori


6. Makanan Tak Sedap

Tidak suka berdiet kerana semua makanan rasa buruk. Apabila anda pergi dari makan pizza untuk makan ikan dan ayam, peralihan untuk citarasa anda boleh menjadi salah satu yang sukar. Sedikit kesabaran diperlukan dalam tempoh peralihan. Selepas tempoh peralihan, citarasa anda akan dapat menyesuaikan diri, Apapun, makanan diet tidak perlu menjadi membosankan. Dengan sedikit imaginasi, mana-mana hidangan makanan boleh dijadikan sesuatu yang sedap


7.Skala Bergerak  Perlahan

Skala bergerak sooooooo perlahan atau mungkin ia tidak bergerak sama sekali. Beri tumpuan kepada komposisi badan anda. Jangan kita lupa bahawa berat badan yang ada telah mungkin ditambah lebih seumur hidup. Anda tidak boleh mengharapkan hanya menjatuhkannya semua dalam masa beberapa minggu. Kehilangan berat badan adalah mudah, tetapi kehilangan lemak mengambil beberapa perancangan dan masa. Memberi tumpuan kepada kehilangan 0,5-1% lemak badan setiap minggu, dan anda akan menjadi lebih bahagia dalam jangka masa panjang. Selain itu, ia akan menjadi lebih mampan dari masa ke masa.


8. Tidak boleh Mengawal Nafsu Makan

Mengawal nafsu adalah salah satu bahagian yang paling sukar dari diet, dan salah satu daripada sebab-sebab utama mengapa diet gagal. Jika anda dapat membezakan antara keinginan psikologi dan yang fizikal, anda bersenjata lebih baik untuk membuat keputusan yang baik. Sebaik sahaja anda mula memahami tingkah laku tubuh anda sendiri, anda boleh mula untuk lebih mengawalnya.


9. Kurang Senaman

Adakah anda cuba untuk diet tanpa bersenam? Jika anda, anda mungkin mahu menimbang semula. Walaupun diet anda memainkan salah satu daripada peranan terbesar dalam penurunan berat badan, sinergi yang dicipta apabila anda menggabungkan diet, senaman, dan pemulihan akan membantu menjaga kehilangan lemak anda bergerak ke hadapan.


10. Tidak Ukur Kemajuan

Bagaimana anda boleh tahu jika anda berjalan jika anda tidak mengukur kemajuan anda?  Anda perlu mengukur lemak badan anda. Pastikan anda menyimpan jurnal. Tulis semua makanan yang anda makan. Mengambil gambar diri anda setiap sekali pada masa ini. Minda anda boleh bermain helah yang besar kepada anda, dan anda boleh kecewa daripada meneruskan diet anda hanya kerana anda mula membuat kemajuan. Pastikan anda menjejaki kemajuan anda.



Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara