3 Keburukan Gula Untuk Kulit

Gula ni memang best, kalau tak makan gula memang tak seronok hidup. Makan goreng pisang pun nak cicah gula, teh tarik kena ada gula dan macam-macam lagi, termasuk pemimpin yang suka menggula-gulakan rakyat pun dikira gula juga. Tapi yang nak kena tahu, masalah gula tinggi ini, huhuhu, jom baca sikit kat bawah ini.





3 Sebab Gula Boleh Merosakkan Kulit ANDA

1. Keradangan

Bila dah makan banyak gula, badan akan menyuruh gula untuk memecahkan semua gula ini, sebab tu jadi keradangan, sebab banyak sangat beban dipikul nak pecahkan gula ini sahaja. Lagi teruk, bila gula ini dah banyak, ianya melekat pada kolagen yang ada dalam badan, lama-lama kolagen ini jadi keras sangat, dan boleh sebabkan kulit anda jadi tak cantik, bergaris. Senang cerita, dia boleh jejaskan kolagen dalam badan anda.

2. Kerosakan

Bila gula dah pecah jadi glukosa, yang ni boleh rosakan kolagen, jadi sambungan dari sebab di atas, bila kolagen dah rosak, makanya ianya akan merosakan kulit anda, Anda akan cepat tua, hoo, dan bila dah terdedah, mudahlah serangan matahari merosakkan lagi kulit anda yang putih gebu ayu

3. Dehidrasi

Ini paling senang sekali nak faham, bila gula ni banyak sangat, ianya akan menyerap semua air dalam badan anda, dan bila air dah berkurang, bila air dah berkurang, jawapannya ialah kulit korang rasa lembik je, rasa kedut, tak bermaya, tak boing boing, dan macam-macam lagilah.

sumber: bebeutiful


Macam Mana Nak Atasi Masalah Di Atas ?

1. Kurangkan GULA

Jawapan dia senang je kan ? kurangkan gula, lagi lagi yang suka minum  air manis, hahaha, dan suka sangat makan bergula, gula-gula, makanan tinggi gula, dan macam-macam gula. Janganlah tak ambil langsungkan, nanti tak sedap pulak nak makan. Gula pun korang tahu, boleh sebabkan diabetes, jadi ingatlah orang tersayang sikit.

2. Minum Air Banyak

Korang pun dah baca kat atas, kalau gula ni menyerap air, jadi, cara mudah ialah, tambah AIR dalam badan korang, ingat ye, bukan air gas atau alkohol, air putih, air masak,atau air yang difilter lagi sedap. hahaha, ingat ingat, minum air kosong banyak-banyak.

3. Ambil Supplemen

Yang ni sangat mudahlah jawapannya, kalau kolagen korang dah berkurang, air makin mudah berkurang, selalu berlaku keradangan, apa kata korang pertimbangkan untuk ambil suplemen di bawah ini, ok je tak, memang bagus, lagi-lagi yang nak kahwin tak lama lagi.

  1. Vitamin C Shaklee - yang paling basic sekali, vitamin C, sebab apa ye ? sebab ini nak bagi cergas, dan paling penting , proses sintesis kolagen ialah dengan bantuan vitamin C, hahaha.
  2. Omega Guard - oklah, minyak ikan atau omega-3 sangat bagus kalau nak atasi keradangan. Mudahje kan, korang tengok orang jepun dan orang korea, dan orang yang duduk tepi laut ini, kulit muka cantik, biasa makan ikan. Jadi bagus je omega-3 ni ialah ianya anti keradangan yang boleh membuat muka korang bersih dan cantik
  3. Energizing Soy Protein - Protein powder ini semua boleh, semua dia bantai, dari bertenaga, badan cun, gebu, susu banyak, dan paling penting bagi kulit anda cantik. Paling best, ianya rendah GI, hahah sesuai untuk mereka yang ada kencing manis diabetes dan nak bersahur.
  4. Shaklee Collagen Powder - yang ni paling mudah dan senang, isi balik kolagen korang yang dah hilang tadi, hahaha, memang terbaik, sumber dari ikan laut dalam, purity sangat tinggi tak terdedah kepada minyak minyak. Memang best.
  5. Vivix - yang ni paling kau kau punya, terus repair kulit rosak dari sel, rasa bertenaga, badan makin sihat, dan memang akan awet muda. hahah, memang bagus, lagi lagi siapa yang ada kencing manis dan rasa malas sangat nak telan banyak pil, yang hirup je, ahh best

COD Area Shah Alam

Tawaran sekarang kalau korang daftar ahli sekali, boleh dapatkan satu Vitalea memang best, offer ni jangan dilepaskan pulak ok. So hubungi kami sekarang untuk mendapatkan tips terbaik nak cantik, atau kalau malu sangat, boleh je klik gambar di bawah untuk membuat pesanan secara online.




Comments

  1. Gula ni boleh dikatakan sebagai musuh manusia kan? huhu...pakai madu je kan senang =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. tulisan yang sangat penting untuk di baca, jadi semakin ingat dengan mudzaratnya :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara