10 Kebaikan Senaman Aerobik

Ramai daripada anda berminat untuk bagaimana senaman aerobik adalah manfaat, jadi di sini adalah atas saya sepuluh sebab-sebab mengapa kita harus mahu keluar dan mendapatkan bergerak! Selain itu, apabila saya kerap bersenam, saya lebih produktif dan saya rasa lebih baik kerana lebih banyak oksigen ke otak bermakna keupayaan yang meningkat untuk berfikir dan sebab. Sekarang adalah berita baik!


senaman sihat


  1. Senaman meningkatkan stamina dan daya tahan anda - Ini sepatutnya merangsang anda. Jika anda mendapati diri anda letih pada akhir hari-terlalu letih untuk juga menikmati anda keluarga anda perlukan untuk membuat senaman sebahagian daripada hidup anda. Sebaik sahaja ia menjadi satu tabiat, anda tidak akan mahu untuk memberi. Anda akan berasa terlalu baik!
  2. Latihan mengurangkan tekanan - Latihan mengaktifkan endorfin anda, menyebabkan rasa tinggi dan semulajadi kesejahteraan.
  3. Senaman mengurangkan risiko anda untuk penyakit jantung dan strok - Penyakit jantung adalah pembunuh utama di Amerika Syarikat, dan hampir separuh daripada mereka adalah wanita.
  4. Senaman menguatkan sistem imun anda - Ia sebenarnya meningkatkan daya tahan anda untuk tekanan dan penyakit.
  5. Latihan menguatkan tulang dan sendi anda - Ini adalah manfaat yang sangat penting bagi wanita kerana tulang dan sendi yang kuat mengurangkan peluang wanita untuk osteoporosis.
  6. Latihan mengurangkan selera makan anda - Anda tidak akan menjadi lapar kerana senaman bertindak sebagai penahan selera semulajadi.
  7. Latihan akan meningkatkan jumlah kalori yang anda bakar - Peningkatan ini akan mempercepatkan penurunan berat badan anda dan menggalakkan kawalan berat badan.
  8. Latihan akan menguatkan jantung dan paru-paru anda supaya mereka akan bekerja dengan lebih cekap - Latihan secara literal menguatkan otot jantung, dan hati yang kuat akan bertahan lebih lama.
  9. Latihan mengurangkan risiko wanita mendapat kanser payudara - Kajian telah menunjukkan bahawa wanita yang terlibat dalam latihan sekurang-kurangnya tiga kali seminggu mempunyai peluang yang berkurangan mendapat kanser payudara.
  10. Latihan mengurangkan tekanan darah dan kolesterol darah - Senaman mengurangkan tekanan darah anda dan LDL, atau kolesterol tidak baik, sambil meningkatkan HDL, atau kolesterol baik.
sumber: higherfitness

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara