Kos Yang Tinggi Merawat Batu Karang Tetapi Tidak Berkesan Buat Penyanyi Ini

Rawatan Penyakit Batu Karang Sharifah Zarina Tidak Berhasil






Penyanyi Sharifah Zarina menghidap penyakit batu karang dan usaha membuangnya tidak berhasil.

Sharifah Zarina, 32, berkata, dia telah menjalani rawatan laser bagi membuang batu karang tersebut pada 24 April lalu, di Pusat Perubatan Subang Jaya dekat sini.

Saya pernah membuang batu karang pada tahun 2006 lalu melalui beberapa rawatan, tetapi tidak sangka ia jadi semula, malah lebih besar daripada sebelum ini.

“Pada 24 April lalu saya menjalani rawatan laser untuk membuangnya, namun dua minggu selepas itu ia masih lagi ada dan pihak hospital akan buat semula pemeriksaan untuk mencari jalan lain membuangnya,” ujarnya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Jumaat.

Tambah penyanyi Langit Ke Tujuh ini, kedudukan batu karang yang terletak dalam buah pinggangnya membuatkan ia tidak boleh dibuang melalui kaedah pembedahan.

Bagaimanapun, dia mengakui tidak pernah mencuba rawatan tradisional sebagai cara alternatif yang kebiasaan digunakan segelintir pesakit batu karang.

“Batu karang yang saya hadapi ini agak rumit untuk dibuang kerana ia jauh di bawah buah pinggang dan hanya beberapa kaedah sahaja yang boleh dilakukan.

“Rawatan laser yang saya buat pun tidak berkesan dan sekarang mereka sedang fikir cara lain, kalau boleh saya tidak mahu melakukan laser lagi sebab ia sakit dan memerlukan kos yang tinggi.
“Rawatan tradisional saya tidak pernah pula cuba kerana apabila rasa sakit saya hanya terus ke hospital sahaja,” katanya.

Dalam pada itu, Sharifah Zarina berkata, dia masih boleh melakukan aktiviti harian seperti biasa namun dia sentiasa bergantung kepada ubat dan perlu meminum air yang banyak bagi mengurangkan kesakitan.



Apa itu Batu Karang?


Batu karang merupakan butir-butir pepejal keras yang terbentuk di dalam air kencing. Ia boleh terbentik di mana-mana organ badan yang berkait dengan proses pembentukan dan pembuangan air kencing seperti buah pinggang, pundi kencing dan saluran ureter (saluran menghubungkan buah pinggang dan pundi kencing).

Batu karang terbentuk apabila kandungan bahan seperti kalsium, oxalate, cysteine atau asid urik di dalam air kencing pada kadar yang tinggi. Batu boleh terbentuk jika bahan tersebut pada kuantiti biasa tetapi jumlah air kencing sangat rendah.

Bahan tersebut akan membentuk kristal halus yang kemudian melekat pada dinding buah pinggang dan membesar hingga menjadi batu karang. Biasanya, batu karang akan bergerak melalui saluran air kencing dan keluar dari badan apabila kita membuang air kecil. Batu karang akan menyebabkan rasa sakit jika saiznya besar dan tersekat di saluran air kencing


Punca Batu karang

pembentukannya dipengaruhi genetik, persekitaran, diet dan jangkitan kuman di saluran kencing. Oleh itu, sukar untuk menjangka siapa mendapatnya. Jika ada ahli keluarga pernah mendapat batu karang, maka anda mungkin boleh dapatnya. Mereka yang pernah dijangkiti kuman di saluran kencing mudah mendapatnya.

Tanda Tanda Penyakit Batu Karang

  • Rasa sakit teramat sangat di belakang atau pinggang, digambarkan lebih teruk daripada sakit bersalin.
  • Apabila sakit menyerang, ia berlanjutan selama 20 hingga 60 minit dan dalam tempoh itu, sakit akan datang dan pergi. Hampir semua pesakit batu karang ada kesan darah di dalam air kencing atau hematuria.
  • Ramai pesakit turut rasa sakit atau panas apabila kencing dan boleh nampak butiran pasir halus di dalam air kencing. Ada mengadu demam, menggigil, rasa loya dan muntah.
  • Namun, ramai pesakit yang tidak mempunyai sebarang simptom. Mereka hanya tahu mengenai batu karang melalui pemeriksaan kesihatan bertujuan mengesan penyakit lain.


Rawatan Mengeluarkan Batu Karang

i- Pembedahan

Pembedahan laparoskopik kolesistektomi.
Kebanyakan surgeri pundi hempedu dijalankan meng­gunakan laparoskopi iaitu sejenis tiub nipis ­dengan sistem lampu dan kamera video kecil.


Beberapa insisi (menghiris tisu) kecil akan dilakukan dan individu berkenaan akan kurang berasa sakit selepas pembedahan, kurang parut dan boleh kembali melakukan aktiviti seharian hanya dalam beberapa hari.

Pembedahan terbuka.
Pundi hempedu ­dikeluarkan melalui insisi besar di perut. Selepas pembedahan dilakukan, hati ­terus menghasilkan hempedu secukupnya untuk mencernakan diet yang normal.


ii- Bukan pembedahan


Batu karang terbentuk berulang kali apabila rawatan bukan pembedahan dilakukan. Bagaimanapun, apabila pembedahan bukan pilihan utama pesakit, doktor akan mencadangkan:

Pil garam hempedu.
Doktor menyarankan pengambilan ubat ursodial (Actigall) yang akan melarutkan batu kolesterol untuk tempoh ditetapkan.

Rawatan ini sesuai dilakukan untuk batu karang yang kecil.



Jom baca apa petua Dr. Hamid Arshat  tentang cara nak hilangkan batu karang ni dalam kilang hempedu ( Gall Bladder Stones).


  1. Minum 4 gelas jus epal setiap hari selama 5 hari berturut-turut
  2. Hari ke-6 jangan makan malam
  3. Pada pukul 6 petang hari ke-6: makan satu sudu garam Epsom (magnesium sulphate) yang boleh dibeli dari farmasi
  4. Pukul 8 malam hari ke-6: ulang makan garam Epsom
  5. Pukul 10 malam hari ke-6: Campurkan satu cawan (250 ml) minyak zaitun atau minyak bijan dan setengah cawan jus lemon segar (perah 3 biji lemon). Campur minyak zaitun dengan jus lemon dan minum.
  6. InshaAllah esok pagi buang air besar akan kelihatan batu-batu karang keluar.

Vitamin Shaklee Untuk Membantu Pesakit Batu karang Selepas Melakukan Pembedahan



B Complex - mengurangkan oksalat (garam) yang membentuk batu karang & menampung vitamin B6 yang berkurangan

Vitamin C - menambah keasidan urin di mana batu karang tidak akan terbentuk dalam urin yang berasid, juga untuk membantu penyembuhan luka dalaman

Ostematrix - mengandungi magnesium yang mengurangkan oksalat (garam) & mencegah pembentukan batu karang

Carotomax - menyembuhkan luka di urinari akibat batu karang

Alfafa Complex - mengurangkan inflamasi & infeksi

Omega Guard - membakar lemak berlebihan yang mendorong pembentukan batu karang

Lecithin - mengelmulsi lemak dan minyak makanan yang dimakan dan menghalang daripada diserap oleh perut




Bagaimana mahu membeli vitamin untuk Batu Karang ini? 


Cara 1

Anda boleh terus klik ke SET BATU KARANG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan




Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Benarkah ianya betul berkesan? Jom baca testimonial mereka yang berjaya bebas dari Batu Karang selepas pengambilan Vitamin Shaklee








Banyaknya Vitamin yang Perlu di ambil? Jom bertukar ke VIVIX

TESTIMONIAL PESAKIT BATU KARANG YANG MENGAMBIL VIVIX

VIVIX Batu Karang!

SERAM smpi meremang bulu roma!!!

Huish hari ni sy dikejutkan dgn cerita seorg customer tegar sy.Dia ni mmg la byk penyakit & awal2 ms dia beli satu produk shaklee ni sy dh warning kena sabar dgn semua 'HEALING CRISIS' yg akan dialami...dia ok je pada mulanya.Selepas seminggu consume dia demam teruk & kena gatal2 merenyam...

sy pujuk suruh teruskan dia ok lagi.bila mggu ke2 datanglah gout sehingga x boleh jalan!ms tu dia dh mula marah 'x nak makan lg hbs semua penyakit keluar!!!' Sy jwb 'Jgn McM tu, nak sihat kena sabar, klu x nk sihat x yah mkn'...pd ms yg sama sy mohon pd Allah sembuhkan
apa saje penyakit semua customer sy...Itu je sy boleh tolong...mggu lps mengadu plk sakit kepala...sy suruh sabar lagi...sehingga sy takut nk promote kat customer lain takut sy dipersalahkan bila keluar semua Healing Crisis tu...

Hari ni belum sebulan customer whatsapp sy gambar tu!Allahu Akbar inilah kali pertama sy lihat BATU KARANG yg real babe!fuh!!!menakutkan mcmana blh kluar ye...customer sy ni perempuan...cer bayangkan...dia bgtau ms nk buang air tiba2 air kencing McM tersekat & dapat rasa ada benda tersekat...bila di Korek tu la seketul yg keluar!!!!adoiiii ngeri sy dgr dia cerita...tp bila sy tanya sakit x?dia jwb dia

X rs sakit atau demam.sebelum ni klu nk kluar McM pasir je pun dh demam & sakit smpi nk pengsan...alhamdulillah ms kluar ni x sakit...dia dulu penah laser Batu karang hbs rm5k...klu besar ni dia kata mau kn rm10k!!!Alhamdulillah dengan izinNya terbukti Shaklee bukan sekadar makanan tambahan tetapi ia dpt meningkatkan kualiti hidup dengan bajet yg sgt minima.Kepada customer sy ni,jgn berhenti jika ingin terus sihat...minum air byk2 & sy jg x kan henti berdoa utk semua customer sy...





Harga 1 Botol VIVIX hanya RM503.50 dan anda boleh terus membeli di SINI > VIVIX


Nak dapatkan Harga VIVIX dengan SUPERJIMAT? Hubungi Kami di 013-3612717


Bagaimana mahu membeli vitamin untuk Batu Karang ini? 


Cara 1


Anda boleh terus klik ke SET BATU KARANG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2 

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 3


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

Comments

  1. New Diet Taps into Revolutionary Idea to Help Dieters LOSE 15 Pounds in Only 21 Days!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara