Buah Untuk Kurangkan Darah Tinggi

Salam sejahtera, saya dapat satu soalan dari pembaca blog nih, ada ke buah yang bagus untuk buang darah tinggi nih? Atau makan buah macam biasa je ? OKlah, sebenarnya bila nak cerita pasal buah, ada je petua-petua orang lama yang suka amalkan makan buah kampung nih, tapi kali ini, saya nak share sikit pasal satu buah yang sangat hebat, iaitu buah Anggur Muscadine. 


buah ajaib

Kehebatan Anggur Muscadine

Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.

Ada pelbagai jenis anggur di dunia, dan salah satunya ialah anggur muscadine atau dikenali sebagai anggur muskat, yang dikatakan anggur paling istimewa.

Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik.

Anggur ini mempunyai buah yang besar, sebesar bola golf, dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan alam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.

Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara komersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran).

Rahsia Kandungan Resveratrol Dalam Anggur

Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.

Kalau nak tahu, anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan resveratoral berbanding anggur yang hidup di kawasan yang kering. Ini kerana bila berada di kawasan lembap, anggur sepatutnya lebih cepat rosak (berkulat). Tapi oleh kerana anggurmuscadine ni nak survive, ia terpaksa menghasilkan lebih banyak resveratrol berbanding kawan anggur spesies yang lain.

Anggur yang dijual di pasaran Malaysia bukan jenis muscadine. Sebab itu boleh nampak kadang-kadang ada anggur yang sudah berkulat di pasaraya. Ia menunjukkan kandungan resveratoral anggur itu tak berapa tinggi.

Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf, dan harga sebiji sahaja buah anggur anggur muscadine boleh mencecah hingga RM 100.


ubat darah tinggi

Sumber Anggur Muscadine Terbaik Adalah Dalam VIVIX SHAKLEE

Vivix ni supplemen yang merawat punca penyakit. Dia tidak berfungsi seperti ubat darah tinggi yang bertujuan merendahkan tekanan darah.

Tekanan darah tinggi berkait rapat dengan kolesterol tinggi. Ia menyumbat dinding arteri dengan lemak lemak tepu. Jadi bentuk arteri menjadi tidak normal dan laluan darah tidak berlaku dengan baik. Bayangkan kita berjalan di laluan yang sempit, perlu menyelit sana sini untuk meloloskan diri. 
Kadang kadang perlu pressure diri supaya dapat lalu.

Dalam vivix ada Polyganum yang fungsinya khusus untuk pembersihan kolesterol. InsyaAllah bila detoks dan kolesterol dpt disingkirkan, tekanan akan jadi normal dan terkawal. Jadi memang tiada masalah utk peringkat permulaan makan keduanya bersama sama cuma ada cara pengambilannya. Di samping kita jaga pemakanan sbb kolesterol dtg dari makanan

Resveratrol dalam Vivix membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi(hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah.

Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.

Bagaimana Vivix dengan efisyennya merawat punca penyakit tekanan darah tinggi adalah sebab kandungan Resveratrol di dalam Vivix bertindak terhadap kolestrol. Kolestrol adalah antara punca utama arteri / saluran darah jadi sempit. Akibatnya darah tak boleh flow dengan lancar. Maka terjadilah tekanandarah tinggi akibat permukaan salur darah yang tidak sekata kerana kolestrol yang termampat. Dengan Vivix, kolestrol jahat LDL kurang teroksida maka chance utk darah beku atau tersumbat menurun, risiko heart attack pun menurun la insyaAllah.




Testimonial VIVIX Shaklee Untuk Pesakit Darah Tinggi : Terasa Macam Orang Muda

Kisah pengalaman ayah kepada Puan Hasniza . Ini bapak saya..Umurnya sudah menjangkau 63 tahun..badannya masih tegap dan fit. walaupun sudah bersara rutin hariannya terlalu sibuk..dilantik menjadi imam surau dan juga muazzin menuntut bapak utk sentiasa sihat dan kuat utk pergi ke surau setiap waktu solat.

Di antara waktu solat pula pasti ada saja aktiviti beliau...yg menjadi kegemaran adlh memotong rumput di kawasan masjid...kudratnya kuat mengalahkan kudrat sang muda.

Namun Allah mahu menduga bapak disahkan menghidap penyakitDARAH TINGGI..setiap hari bapak perlu makan ubat darah tinggi utk turunkn BP. Kini bapak amat berhati2 dlm diet sehariannya...gulai kari daging yg menjadi mknan favourite bapak sejak dulu tak boleh lagi dimakan.

Seminggu yg lalu kakak menghadiahkan VIVIX pada bapak untuk bantu bapak lebih sihat dan moga-moga tak perlu bergantung pada ubat darah tinggi lagi.

Semalam bapak hubungi aku. Berita gembira yang mampu buat aku tersenyum di bibir dan melompat kegirangan dalam hati.

Bacaan tekanan darah bapak 120/80. normal dan bagus. kebiasaannya jika makan ubat darah tggi saja pun xboleh dpt bacaan yg sebaik itu. paling kurang 130/90...bapak kata ni dah jadi mcm darah orang muda ni! Pecah ketawa aku! Alhamdulillah...

Kini bapak masih meneruskan makan ubat hospital dan supplemen VIVIX...moga suatu hari ubat darah tinggi bapak boleh dilupakan.

Bagaimana Mahu Membeli VIVIX SHAKLEE ?

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

Comments

  1. New Diet Taps into Innovative Plan to Help Dieters Get Rid Of 15 Pounds in Just 21 Days!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara