Posts

Showing posts from May, 2016

Minuman Ajaib Merawat Haid Tidak Teratur ?

Image
MEI 2016 (MUSIM KEDUA) TESTIMONI 31: ROZILA RAMLI [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee telah saya gunakan seperti Alfafa, GLA, Omega, B-Complex, vitamin C, Vitalea dan kalau boleh disenaraikan semua laa. 

Kanser Rahim Mudah Dikesan

Image
Pada usia 26 tahun, Amelia tidak menyangka yang dia menghidap kanser rahim. Ia bermula apabila dia ingin mendapatkan rawatan kesuburan di hospital swasta disebabkan sukar hamil selepas lima tahun berkahwin.
Alangkah terkejutnya Amelia apabila selepas membuat pemeriksaan imbasan ultrabunyi, doktor mendapati terdapat perubahan pada bahagian dinding rahim yang menyebabkan dia terpaksa menjalani pemeriksaan biopsi iaitu pengambilan tisu rahim.
Memang benar seperti yang dijangka kerana terdapat sel kanser pada bahagian dinding rahim yang menyebabkan dia terpaksa menjalani rawatan. Mujur Amelia segera ke hospital kerana kanser masih berada pada tahap awal, jadi rawatan hanya menerusi ubat-ubatan dan bukannya pembedahan pembuangan rahim.

Hilangkan Jerawat Dapat Extra Sihat ?

Image
APRIL 2016 (MUSIM KEDUA) TESTIMONI 1: ASMIDA FAZELI. BEBAS DARI MASALAH JERAWAT DAN MASALAH KESIHATAN. Assalammualaikum...Hai nama saya Asmida, saya berumur 30 tahun, anak pertama dari lima orang adik beradik. Saya sudah berkahwin dan kini menetap di Alor Setar Kedah.

Kawal Kolesterol

Image
KURANGKAN KOLESTEROL DENGAN SHAKLEE Dengan menjaga permakanan serta amalkan nutrisi yang lengkap, kolesterol dalam badan dapat dikawal dengan mengambil set kolesterol shaklee. Mengandungi beberapa vitamin yang bagus dan sangat membantu, dari segi jantung dan tekanan darah.

Cara Nak Mengelak Buta Dari Diabetes

Image
BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU ? Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:
Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) - Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.Mengawal kepekatan gula dalam darah - Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyeb…

Kepentingan Potassium Untuk Kesihatan

Image
Potassium adalah mineral ketiga terbanyak dalam badan manusia. Kita tidak harus mengabaikan pengambilan potassium dalam diet harian kita. Selain dari bertindak sebagai electrolit, mineral ini diperlukan untuk mengekalkan jantung, otak, buah pinggang, tisu-tisu otot dan organ-organ penting yang lain dalam badan dalam keadaan baik. Potassium klorida ialah kelainan yang utama mineral ini. Potassium dan sodium menjalankan beberapa fungsi badan yang kritikal.

Efek Luka Jahitan Dalaman Terbuka

Image
KATA orang tua-tua, wanita perlu berpantang kerana proses mengandung dan bersalin menuntut tenaga dan perubahan yang bukan sedikit kepada organ tubuh.
Menurut Pakar Runding Obstetrik Ginekologi, Hospital Pakar Ampang Puteri, Dr. Fauziah Mohd Hassan, perubahan itu melibatkan organ-organ seperti organ reproduktif (vulva, faraj, servik, ovari dan rahim), tulang dan sendi-sendi terutama pada tulang belakang serta pelvis.
"Perubahan yang agak ketara juga berlaku pada kulit, muka dan perut ibu. Payu dara juga akan membengkak. Kulit di bahagian puting (areola) berwarna gelap.
"Berlaku juga perubahan pada sistem kardiovaskular (jantung), darah dan komponennya, pernafasan, perkumuhan buah pinggang, usus, penghadaman dan metabolisme," katanya kepada Kosmo!.
"Lazimnya, perubahan berlaku dengan cepat sejurus kelahiran. Sebagai contoh, saiz rahim yang begitu besar ketika hamil sembilan bulan akan terus mengecut ke paras bawah pusat dengan anggaran berat kira-kira 900 gram (sai…

Duduk Terlalu Lama Tingkatkan Risiko Meninggal Dunia Lebih Awal

Image
Bagi mendapatkan kesihatan yang optimum, satu kajian terkini mencadangkan supaya anda perlu berdiri lebih lama!.Ini berikutan kajian yang dijalankan oleh sekumpulan penyelidik Australia itu mendapati, individu yang menghabiskan masa selama 11 jam atau lebih untuk duduk setiap hari memiliki 40 peratus risiko meninggal dunia lebih awal, tidak kira betapa aktifnya mereka sebelum ini.

10 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Bilangan Sperma

Image
Senaman dan pemakanan yang sihat boleh membantu anda untuk meningkatkan bilangan sperma. Antara makanan yang boleh diamalkan untuk meningkatkan bilangan sperma antaranya :

Minyak Zaitun : Bukan Sekadar Minyak Biasa

Image
Khasiat minyak zaitun memang diketahui ramai. Sejak turun-temurun lagi pakar-pakar perubatan, pemakanan dan kosmetik mengakui kebaikan pengambilan minyak zaitun dalam pemakanan seharian.
Pengambilan rutin minyak zaitun dipercayai dapat mengelak penyakit kardiovaskular, kanser, masalah penghadaman dan penuaan.
Ia juga diperakui berkhasiat untuk bayi dalam kandungan dan kanak-kanak yang sedang membesar.
Menurut pakar perubatan nuklear dan radiobiologi, Dr. Yahya R. Laleli, khasiat minyak zaitun telah diperakui dan disahkan menerusi pelbagai kajian di seluruh dunia.
Pengambilan dua sudu atau 23 gram minyak zaitun setiap hari dapat mengurangkan risiko penyakit koronari jantung kerana kandungan lemak tidak tepu mono yang terkandung di dalamnya.

Batu Hempedu Ketika Mengandung ?

Image
APRIL 2016 (MUSIM KEDUA) - TESTIMONI 8: ZETI HAFIZA ZAKARIA - [ BATU HEMPEDU KETIKA MENGANDUNG ]. Asalnya saya menyangka masalah gastrik datang kembali setelah sekian lama tidak mendapat serangan. Sakitnya hanya Allah sahaja yang tahu. Pedih yang amat di bahagian ulu hati, abdomen depan dan belakang sehingga hanya mampu merengkot di atas katil menahan sakit.


Risiko Obesiti Semasa Hamil

Image
Kebanyakan wanita bersaiz besar boleh menjalani kehamilan yang sihat. Berat badan anda mungkin tidak mempunyai kesan terhadap kehamilan ataupun kelahiran bayi. Tetapi ada beberapa komplikasi yang boleh memberi kesan pada kehamilan dan berat badan yang berlebihan boleh meletakkan anda dalam risiko yang lebih tinggi untuk mengalaminya. Anda mungkin tidak akan mengalami komplikasi tersebut, tetapi lebih baik jika anda tahu perkara itu supaya boleh berhati-hati.

12 Cara Penjagaan Alat Sulit Wanita

Image
1) Adalah disyorkan agar membersihkan bahagian luar selepas buang air kecil atau air besar,seeloknya menggunakan air.
2) Ketika haid,wanita dinasihatkan kerap menukar tuala wanita terutama pada hari-hari yang banyak darah.Ini kerana darah merupakan media yang sesuai untuk kuman membiak. Bagi wanita yang menggunakan tampon mereka perlu ingat untuk menukarkannya.

Alahan Seafood Sampai Bibir Bengkak, Berkudis

Image
Sejak kecil saya tidak boleh langsung makan makan laut. paling bisa adalah udang. kalau makan walaupun sedikit akibatnya sangat teruk. Gatal, merah 1 badan. Ada masa meraung sebab terlalu gatal dan tidak boleh tidur.

Bila meningkat dewasa, alahan makanan laut masih lagi terasa. namun ianya berkurang sedikit apabila saya terpaksa bergantung makan ubat setiap hari. 
Kerana alahan ini saya terpaksa lupakan hantar untuk belajar di sekolah berasrama. Di asrama kita tidak boleh pilih makanan kan. kadang kala tidak tahu apa yang salah makan, bibir jadi merah, gatal, bersin, selsema sepanjang hari.
zaman kanak kanak yang tidak meyeronokkan. tak dapat nak menikmati makanan laut seperti kanak kanak lain.

Apakah tanda-tanda seseorang itu menghidapi alahan makanan?

Reaksi alahan terhadap makanan kebiasaannya melibatkan 3 bahagian utama iaitu sistem pencernaan, kulit dan sistem pernafasan. Kebanyakan reaksi alahan makanan adalah ringan namun bagi sesetengah individu boleh mengalami reaksi yang teru…

Business Shaklee : Elakkan Duit Gaji Habis Bayar Hutang

Image
Alhamdulillah, masuk je hari ini, business shaklee makin maju dan makin mantop. Memang terbaik, sambil dapat menolong ramai orang di luar sana untuk dapatkan kesihatan yang lebih baik, dan jugak paling best, kalau rajin boleh dapat extra income . Best kan kalau duit gaji tak sentuh langsung ? Bayangkan semua bil hutang piutang korang boleh setel dengan duit Shaklee best kan ?




ADA MASA KE NAK BUAT ? Soalan pertama yang biasa sangat orang cakap, weih ada masa ke nak buat semua  part time nih ? Hahha, ini soalan panas nih, nak lagi panas, weih business shaklee ni laku ke ? Aku tengok ramai je buat, hmm, macam-macam lagilah persoalan, weih aku jadi downline ko nih, aku boleh kaya ke ? Ni dah tiga soalan, jom aku jawab satu-satu soalaan nih.
Masa boleh diurus - nak tahu tak ? masa korang boleh urus, sebab tuh, kalau ko join team kitorang, yang ada upline super duper hebat, diorang akan ajar, eh aku sendiri boleh ajar macam - mana nak buat supaya korang urus masa dengan baik, sampai tak kan…

Bersalin Secara Pembedahan Perlu Berpantang 60 Hari Sebelum Lakukan seks. kenapa?

Image
Wanita yang melahirkan anak berdepan dengan risiko peranakan rendah atau rahim turun. Ini kerana otot pelvis atau tulang kajang akan merenggang akibat peneranan yang kuat semasa proses melahirkan.



Jika tidak dirawat dari awal, keadaan tersebut boleh menjadi penyebab kepada masalah kerap membuang air kecil atau terkencing apabila batuk, ketawa atau bersin.
Jika kelahiran berulang, otot faraj akan semakin longgar sehingga mengakibatkan terjadinya prolaps atau keluar tombong. Secara fizikal, keadaan urat saraf dan luka kelahiran sama ada secara normal atau pembedahan tidak banyak berbeza. 
Cuma luka kelahiran secara pembedahan adalah lebih ketara dengan kesan bukaan pada abdomen, tempat di mana bayi dikeluarkan, manakala ibu yang bersalin normal hanya mengalami luka di mulut rahim atau mulut faraj. 
Ramai wanita hari ini mengganggap bersalin secara pembedahan tidak meninggalkan kesan longgar pada saluran faraj atau kesan lain pada peranakan, lalu sewenang-wenangnya memendekkan jangka mas…

Gout Hilang Dalam Masa 3 hari ?

Image
Apakah itu penyakit Gout?
Gout adalah suatu penyakit sendi yang berlaku berpunca daripada asid urik yang berlebihan di dalam darah boleh menimbulkan keradangan dan menyebabkan sakit sendi.



Tanda-Tanda atau Gejala Seseorang Yang Mengalami Gout
Sakit-sakit sendi yang berlaku secara tiba-tiba terutamanya di bahagian ibu jari kaki, lutut dan pergelangan kaki.Sendi menjadi merah dan berasa panas serta teramat sakit.Sendi jadi membengkak.Demam.Sakit sendi yang dialami mungkin berlarutan berhari-hari jika tidak dirawat.
Kesan Penyakit Gout
Jika penyakit gout ini dibiarkan berlanjutan serangan sakit sendi yang berulang-ulang akan menyebabkan terjadinya kerosakan sendi dan menjejaskan fungsinya. Selain itu akan terhasil pembentukan batu karang yang boleh meningkatkan risiko jangkitan kuman dan akan mengakibatkan kegagalan buah pinggang.



Selain mendapat rawatan daripada Doktor anda juga boleh mencuba rawatan alternatif dengan pengambilan supplement Shaklee. Tujuan rawatan yang diambil adalah pe…