Makanan Kuatkan Sistem Imun Elak Difteria


ORANG DEWASA PUN BOLEH KENA DIFTERIA TAU !!


Seorang surirumah umur 41 tahun dah terkena wabak ini. YA ALLAH takutnya..

hari tu ada dengar di radio , perbincangan dengan seorang doktor mengenai hal ini. Katanya orang dewasa juga berisiko terkena difteria terutama warga emas dan mereka yang ada SISTEM IMUN YANG RENDAH

Nampak tak betapa PENTING kita kena KUATKAN SISTEM IMUN badan kita. Sistem pertahanan, askar , tentera badan kita kena kuat, gagah perkasa. kalau lemah , musuh senang menceroboh masuk..

jadi apa nak buat untuk kuat kan SISTEM IMUN ?

mesti la dari SUMBER MAKANAN yang BAIK.

makanan yang kuatkan sistem imun macam

1. Bawang Putih

2. Ikan seperti salmon

3. Makanan jenis kekacang

4. Gandum/ bijirin

Saya suka memilih NUTRIFERON sebagai makanan tambah untuk kuatkan sistem imun badan saya

====================================================================

Interferon Dalam Nutriferon Shaklee Kukuhkan Sistem Pertahanan Badan Untuk Melawan Penyakit



Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954. Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia yang diformulasi dan dinamakan Nutriferon.

Dr. Kojima berjaya mengenalpasti ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, sunga Saffflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago, kesemua bahan tersebut mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formula yang digunakan adalah semulajadi, selamat, tulin dan berkesan.

Penemuan dan rekaan ini telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan dipaten oleh Shaklee dan tidak dijual dikedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.

Dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV dan lain-lain. Malah, telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita daripada jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit lain.

==================================================================


Nutriferon Dihasilkan Daripada 4 Ekstrak Tumbuhan



Setiap ekstrak tumbuhan utama yang terdapat dalam Nutriferon mempunyai fungsi utama masing-masing iaitu:

1. Biji Labu – Merangsang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh. Dan menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.

2. Biji Plantago asiatica – Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.

3. Honeysuckle Jepun – Menentang pencerobohan virus dan kuman ke dalam badan.

4. Bunga Safflower – Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.



Kebaikan Dan Manfaat Utama Nutriferon Terhadap Kesihatan



1. Mengukuhkan Sistem Imun Dalam Masa 3 Hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells dan macrophage.



2. Melawan Kanser Dan Tumor – Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.



3. Melindungi Dari Influenza – Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.



4. Meringankan Stress Dan Kelesuan – Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.



5. Melambatkan Penuaan – Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofaj untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.



6. Mengurangkan Infeksi Oleh Pesakit-Pesakit Hepatitis B Dan C – Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B dan C.



7. Mempertingkatkan Menopaus – Hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah, dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.



8. Mempertingkatkan PMS – Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.





Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dan lain-lain.

Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain-lain.

Jadi sebab tu lah Nutriferon ni perlu ada dalam setiap rumah. Sebab dia bertindak sebagai first aid kit yang boleh beri bantuan awal untuk kawal jangkitan penyakit dan cegah penyakit daripada jadi lebih teruk. Demam, batuk, selsema adalah penyakit yang paling common paling kerap dan ramai orang kena.

Jadi sangat baik sebenarnya kalau amalkan 1 hari 1 sachet Nutriferon ni untuk pelihara antibodi badan kita agar sesntiasa kuat. Sekotak Nutriferon ada 30 sachets berharga RM192.

Tapi boleh hubungi saya ye kalau nak beli dengan harga lebih jimat.

AinulMustafa
Certified Product Trainer
013-3612717
COD: Shah Alam, Klang, damansara, PJ, Subang Jaya, Menara TM, Bangsar.

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tanda-tanda awal kanser payudara

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak