9 Vitamin Untuk SPERMA Lelaki

CERITA KESUBURAN LELAKI

Antara point yang dibincangkan dalam kelas khas certified product trainer harituh ialah tentang kesuburan. Hahha, semuanya sibuk nak tahu macam mana nak dapat anak lelaki. Oh, ye semuanya bermula  dari bapa, sebab bapa yang bawak chromose Y, barulah boleh dapat anak lelaki. Tapi, macam mana nak dapat anak lelaki tuh, adalah teknik dia, tapi paling penting tuh ialah sperma dia. Kesihatan sperma tuh yang penting, tak kisahlah lelaki ke perempuan.  So , tadi bila baca balik pasal vitamin untuk sperma, bolehlah aku cakap, sperma perlukan 3 perkara nih kalau nak sampai ke ovum



1. SPERMATOGENESIS 
peringkat ni aku rasa ramai yang tak pernah dengar, ataupun ramai terlepas pandang. Ini peringkat paling penting, iaitu penghasilan sperma tuh sendiri. Penghasilan sperma nih, ko kena ambil vitamin.

ZINK - zink ni antara paling penting untuk kesuburan lelaki.  Sebabnya zink ni pastikan spermatogenesis nih berlaku dengan cantik, sebabnya ianya berlaku bila sel dipecahkan. Ambil zink ni pastikan pembentukan sperma tuh normal, membrane dia, ekor dia, dan kematangan dia .

ASID FOLIK (B9) - yang ni pulak satu benda yang baru dijumpa jugak sebenarnya.  Kajian menunjukkan, kalau ambil asid folik ni boleh meningkatkan jumlah peratusan penghasilan sperma yang normal. Jumlah sperma pun meningkat, dan yang penting dalam banyak-banyak tuh, yang normal lagi banyak.

VITAMIN D - vitamin ni pulak bagus untuk pembentukan nukleus sel sperma tuh, hahhaa, barulah dia sihat. sebab tuh orang yang aktif  senang melekat dan subur.




2. PERLINDUNGAN
Walapun sperma tuh sihat, memang dia terdedah kepada radikal bebas, stress, dan macam macam lagi. Jadi nak taknak dia perlukan jugak vitamin untuk melindungi dirinya, antara yang terbaik ialah

VITAMIN E - yang ni memang terbaik untuk pergerakan sperma tuh, dan paling penting melindungi sperma dari serangan radikal bebas

SELENIUM - selenium pun penting untuk pembentukan sperma, struktur dia,  pergerakan dia, dan jugak memberikan perlindungan dari bahan oksidan yang boleh merosakan sperma tersebut.



3. PENEMBUSAN SEL TELUR  WANITA
Bila dah ada perlindungan dan sihat, sekarang  masanya sperma perlu bergerak untuk menembusi sel telur wanita. Jadi dia perlukan beberapa vitamin yang power . Vitamin tuh ialah:

VITAMIN C - yang ni  bukan sahaja membantu pergerakan, tapi dia bantu supaya sperma tuh tak melekat sesama mereka. Bila melekat tuh yang susah nak bergerak.

KALSIUM - kalsium pulak antara yang terpenting dalam pergerakan sperma tuh. Kalsium ni  penting  untuk tenaga  sperma tuh bergerak.

COENZYME Q10 -  yang ni ada orang kata booster kepada sperma tersebut. Sel mitochondria sperma dapatkan tenaga dengan adanya vitamin CoQ10 nih, barulah sperma gerak lebih power.

OMEGA-3 - kepentingan asid lemak nih memang antara  yang terpenting kalau nak sperma tembus sel telur wanita. Rupanya kepala sperma ni ada DHA. DHA ni yang membentuk acrosome, satu lapisan yang ada kat kepala sperma nih. Acrosome ni yang lepaskan enzyme ni dan menyebabkan sperma boleh tembus sel telur wanita. DHA ni boleh menukarkan kepala sperma yang bulat kepada bentuk kon yang lebih power untuk kerja penembusan sel telur.

KESIMPULAN
Jadi nak tak nak, makanlah banyak benda berkhasiat kalau nak dapat anak. Bukan sahaja wanita, tapi sebenarnya LELAKI pun sama, hahaha. Nak makan vvitamin apa ? tentu sekali yang selamat, dan terbukti melalui kajian #landmarkstudyterbaik . OKlah, sempat tulis jugak sebelum mengantuk. . Selamat malam semua !!!

#tsunamishaklee
#hunt2shaklee

Comments

  1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tanda-tanda awal kanser payudara

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak