Atasi Masalah Tali Pusat Pendek

Ariana Maryam Mungkin Lebih Kecil Dari Kakaknya.

CErita dari isteri sendiri tentang benefit makan omega guard. Semuanya kerana masalah tali pusat. Tapi lepas amalkan Omega Guard, Alhamdulillah Maryam lahir lebih besar dari kakaknya. Tiada masalah tali pusat pendek. Bonus pulak,berat badan tak naik sangat, dan budak tuh memang mulut bising dan sangat pandai. ALhamdulillah.




Baca cerita penuh di bawah:

"tali pusat awak sejengkal je"

6 tahun lepas itu kata Doktor Pakar O&G selepas proses bersalin czer berjaya dilakukan.

Arreessa dilahirkan 37week dengan berat 2.04kg. Kecil je walaupun cukup bulan. kenapa kecil? Ye masalah tali pusat yang tak boleh bawa cukup nutrisi pada anak. Maafkan mama sayang. Alhamdulillah Arreessa baby yang kuat. membesar dengan sihat

4 tahun selepas itu, saya hamilkan Maryam. Saya check up ke hospital yang sama tapi pakar yang lain. rekod lama dah ada dan Doktor cakap " anak ke dua ni akan alami masalah yang sama. kemungkinan akan lebih kecil dari pertama"

Kalau Arreessa lahir 2.04kg , anak ke dua akan lebih kecil ?

Maka doktor yang comel dan cool tu berikan sejenis ubat untuk membantu "lancarkan blood circulation" pada tali pusat. akan tetapiiiii akan ada side effect seperti pedih ulu hati dan lain lain.

kena makan ubat dari dari awal pregnant sampai 30w tak boleh miss.

Adoiii !! terbayang pedih ulu hati tu macammana la. dah la alah teruk ni. nak hadap sakit lain lagi. tak sanggup rasanya. tapi kalau tak makan macammana tali pusat nak berfungsi dengan baik. macamana zat, nutrien, oksigen nak sampai pada baby.



Saya tekad dan tawakal pada ALLAH. saya takmau makan ubat doktor tu. Saya makan omega guard. maafkan saya doktor. saya tahu doktor sayang saya. saya pun sayang doktor. tapi saya ada pilihan kan.

setiap kali check up Alhamdulillah berat baby bertambah. berat mak pulak yang susah bebenor nak naik. eh pasal makan omega guard ke.

genap 38week, Maryam lahir dengan berat 2.46kg lagi berat dari Arreessa dan saya berjaya bersalin normal . saya sempat tanya doktor " tali pusat saya ok? "

doktor cakap semua ok. semua dalam keadaan baik.

Omega guard ni fish oil. bukan untuk motor skill baby jugak tapi bantu untuk blood circulation

inilah adalah usaha saya dan pastikan mendapat nasihat doktor. banyakkan berbincang dengan doktor. doktor yang baik akan sentiasa support kita.

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing

KELEBIHAN dan MANFAAT lain OMEGA GUARD Shaklee:
1. Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan asthma atau lelah
13. Mengurangkan risiko penyakit jantung
14. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
15. Meningkatkan perkembangan memori janin dan kanak-kanak
16. Meningkatkan sistem imun tubuh dan bagus untuk kesihatan kanak-kanak
17. Memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mencegah penyakit gout
19. Mengurangkan bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
20. Memperbaiki penyakit buah pinggang
21. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon
22. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
23. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
24. Memelihara fungsi-fungsi sendi

WA : AINUL MUSTAFA
60133612717

#pengedarshaklee
#pengedarshakleeseksyen8
#pengedarshakleeshahalam
#shakleepromo 
#shakleeselangor
#sayajualshaklee 
#shakleemurahmalaysia
#shakleeshahalam 
#shakleeseksyen8shahalam
#shahalam 
#shaklee 
#shakleeunisel 
#shakleeuitmshahalam
#shakleeklang 
#shakleecoduitmshaham 
#shakleemsushahalam 
#codshakleeshahalam 
#dietdietsihat

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tanda-tanda awal kanser payudara

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak