Tips Memilih Minyak Ikan Terbaik

PERATUSAN OMEGA-3 DALAM MINYAK IKAN

Saya ingat lagi tahun lepas, Ainul Fadzilah Mustafa ada ujian untuk meluluskan beliau sebagai certified product trainer. Ye ujian ni dilakukan untuk melayakkan Ainul lulus dan boleh dapat sijil tersebut. Jadi salah satu tugas penting ialah membuat pembentangan produk kepada pakar nutrisi yang ada. Selama 3 minit, boleh tak kita bercakap tentang sesuatu produk.


perbandingan minyak ikan terbaik


KELEBIHAN MINYAK IKAN

Saya masih ingat lagi, masa tuh maryam pun tak sampai setahun lagi, jadi sebab saya nak hantar wife saya ke Hotel Subang tuh, kami sempat berbincang, macam mana nak buat yang terbaik, apa kelebihan minyak ikan itu dan ini. Sampai satu masa saya belek nota yang ada, saya terperasan satu data yang menarik, perbandingan minyak ikan yang ada dipasaran. Oh macam mana nak cakap, takkan nak cakap satu-satu, kalau kita baca satu-satu, tentu sekali takyah buat pembentangan, baik suruh penilai tuh baca je apa yang ada kat depan.

KANDUNGAN OMEGA-3

Oh tetiba saya tertengok, dan cuba fahamkan, oh rupanya, minyak ikan dan omega 3 ni ada beza rupanya. Sebenarnya nak ukur kualiti minyak ikan terbaik ialah dengan formula peratusan omega-3 dalam minyak ikan tersebut. Tengok gambar di bawah, siap dengan pengiraan berapa banyak sebenarnya omega-3 yang ada dalam minyak ikan tersebut. Omega 3 ni adalah gabungan EPA dan DHA tersebut. Itulah kandungan sebenar yang berguna kepada kita. Jadi nak mudahkan anda nak tahu, anda boleh buat pengiraan yang mudah.

% Omega 3 = 100% x(EPA+DHA)/(JUMLAH MINYAK IKAN)

Nampak tak formula nih sangat berguna kepada saya. Ada dua kes yang membuatkan saya begitu yakin dengan ilmu ini. Pada satu malam, bila saya nak temankan wife nak cod herbal blend kepada pasangan petronas, saya teruja sebab husband dia nih jaga kesihatan. Jadi saya ni suka kongsi ilmu, saya ambil minyak ikan dia, dan ajar dia buat perkiraan, dan cuba bandingkan dengan produk lain. Alhamdulillah dia pun seronok dengan ilmu baru itu.


omega guard shaklee kuruskan badan

BONUS : OMEGA GUARD SHAKLEE

Omega Guard Shaklee terdiri daripada asid lemak Omega-3 yang bertindak dengan hormon termasuk hormon leptin yang berkaitan dengan rasa lapar. Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak Omega-3 membantu menjadikan tubuh kita ‘mesin pembakar lemak’. Selain itu, omega-3 juga mengurangkan kadar lemak trigliserida dan meningkatkan kadar HDL (kolesterol baik) di dalam badan. Kelebihan Omega-3 yang terkandung dalam omega guard shaklee ialah: 

  1. Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  3. Mencegah salur darah dari tersumbat
  4. Mengelakkan strok
  5. Mengekalkan tekanan normal darah
  6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
  7. Mengurangkan sakit kepala
  8. Merendahkan kolestrol
  9. Mencegah pembekuan darah dalam badan
  10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
  11. Mengawal masalah obesiti
  12. Mengurangkan asthma atau lelah
  13. Mengurangkan risiko penyakit jantung
  14. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
  15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan bagus untuk kesihatan kanak-kanak
  16. Memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
  17. Mencegah penyakit gout
  18. Mengurangkan bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
  19. Memperbaiki penyakit buah pinggang
  20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon
  21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
  22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
  23. Memelihara fungsi-fungsi sendi

JOM DAPATKAN OMEGA GUARD SHAKLEE

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke OMEGA GUARD ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

Comments

  1. Mai cuba ni pulak nah
    http://opocotko.blogspot.my/2016/10/full-movie-death-race-3.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara