ASYIK KEGUGURAN SEBAB SUAMI MEROKOK

ASYIK KEGUGURAN SEBAB SUAMI MEROKOK


"Doktor, kenapa isteri saya selalu keguguran? Ini dah kali ketiga dia gugur. Dia tak subur ke?"






Isterinya memincingkan mata tanpa berkata apa-apa

Aku melihat semua keputusan darah isteri dia yang semuanya kelihatan normal. Scan pun menunjukkan keadaan uterus yang normal.

Sepatutnya tiada masalah bagi dia meneruskan kandungannya.

Pandangan aku terhenti bila melihat kuku suaminya yg kelihatan kekuningan.

"Encik merokok ke?" tanya aku

Lelaki tersebut tersentak sedikit ketika aku menyoal perkara tersebut.

"Ya, saya merokok doktor", lelaki itu mengaku.

Maka aku pun berceramah panjang tentang keburukan merokok sehingga telinganya kemerahan. Aku menambah lagi point dalam ceramah aku, salah satu keburukan merokok adalah ia menjadi penyebab kepada keguguran.

Dengar je penyebab keguguran, isterinya memincingkan matanya lagi tanpa berkata apa-apa. Seolah-olah seperti Singa betina yang dalam kelaparan.

Setelah 10 bulan, saya berjumpa balik pasangan tersebut dgn anaknya yg baru lahir. dalam hati aku, mesti suaminya telah berhenti merokok.

"Terima kasih doktor, sejurus selepas saya berhenti merokok isteri saya mengandung hingga 9 bulan. Tak gugur. Anak ni pun sihat alhamdulilah", lelaki tersebut menceritakan pengalamannya.

Ini merupakan salah satu cerita dimana orang lain merokok tetapi orang yang disekeliling mendapat komplikasi daripada perbuatan mereka.

Saya pernah melihat isteri yang mendapat kanser paru-paru disebabkan suaminya perokok. Kanak yang mendapat asma disebabkan bapanya yang merokok dan banyak lagi.

Nasihat kami, berhentilah daripada meracuni diri sendiri dan juga orang lain.


Kredit : Root Of Science

Jom bantu suami berhenti merokok agar tiada keguguran lagi dan elak suami dari terkena kanser paru paru]






Bagaimana VIVIX Membantu Mereka Berhenti Merokok?


Vivix Merupakan Terapi Berhenti Merokok Yang Bebas Nikotin dan Berkesan Untuk Berhenti Merokok dan Menyihatkan Badan


Vivix mendetoxkan nikotin dari dalam darah, organ, otak, dan tempat lain. Bila nikotin berkurangan, rasa ketagih pada nikotin pun hilang.

Orang merokok merasakan satu perasaan bila dia menghisap rokok. Sebab itu bila dia berhenti merokok, otak dia rasa lain macam dan memanggil-manggil untuk dia merokok balik bagi mendapatkan semula perasaan itu. Vivix boleh memberikan perasaan tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok.

Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal sememangnya teruk, sebab itu orang yang berhenti merokok secara tiba-tiba, dia kena macam-macam penyakit. Senang cakap, badan 'terkejut' dengan keadaan yang dia tidak biasa (tiada sumber nikotin dalam badan). Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.



Jika rasa masih sayang mahu berhenti merokok... cuma pandang isteri anda. Dia merana kerana tabiat buruk kita.

Fikirkan jangka masa panjang .. mahukah kita sendiri sakit kanser paru paru akibat merokok. 


Sayangi diri sendiri dan keluarga .. Bertindak sekarang sebelum terlewat.


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar



AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar



Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara