BAGAIMANA SAYA MELAWAN ENDOMETRIOSIS?

Semua wanita yang berada dalam fasa akil baligh berisiko mendapat endometriosis dan 15 peratus daripadanya akan mengalaminya.





Lapisan dinding rahim yang dipanggil endometrium akan menebal dan diselaputi dengan saluran darah supaya seseorang itu boleh hamil. Jika tiada persenyawaan berlaku di dalam rahim, kadar hormon akan jatuh menyebabkan endometrium luruh yang digelar sebagai darah haid. 


Endometriosis berlaku apabila endometrium tumbuh di luar rahim sama ada di bahagian ovari, dinding pelvik, usus, pundi kencing, saluran falopia atau pada luka pembedahan.


Jika endometriosis berlaku, lama kelamaan darah akan berkumpul serta menyebabkan apa yang digelar cysts yang mengandungi darah kotor berbentuk seperti bebola.

BAGAIMANA SAYA MELAWAN ENDOMETRIOSIS?

Kisah benar yang diceritakan oleh Farhana bekas pesakit Endometrosis
=====================================================================

Selepas saya disahkan ada endometriosis oleh pakar, honestly saya sangat sedih dan risau sebab penyakit ni ada potensi untuk merebak menjadi kanser jika tidak dirawat dari awal

Mula-mula tu saya sendiri tak tau apa tu endometriosiss sebab tak pernah dengar. Ganjil

Saya banyak merujuk Doktor O&G doktor

Boleh dikatakam setiap hari saya kacau diorang mintak info pasal endo dan belajar memahami penyakit ni hihi

Diorang rujuk jurnal perubatan dan explain kat saya satu persatu. Apa bahayanya penyakit ni dan apa yang saya perlu buat untuk cegah dari terus parah

Diorang advise saya soal pemakanan supplement Shaklee dengan merujuk jurnal. Rupanya memang terbukti berdasarkan kajian saintifik ada kaitan yang kuat di antara Vivix dan Endometriosis

Kandungan resveratrol yang tinggi di dalam vivix mampu merencat & melumpuhkan sel-sel endo dari terus merebak

Diorang menasihatkan saya supaya istiqomah consume beberapa jenis vitamin dengan kuantiti yang khas

- vivix
- Gla complex
- b complex
- omega guard
- vita c plus
- ESP
serta SET DETOX


Sebulan saya ikut aturan makan yang betul, alhamdulillah sengugut saya 100% hilang.

Ajaib ! Walhal sebelum tu berguling-guling saya sakit macam nak mati. Selepas detox dan istiqomah set di atas, totally sengugut hilang 🤗

Tapi kitaran period saya masih tingtong

Bulan kedua period pulak dah normal dan lancar-selancarnya

Sebelum tu haid saya sangat panjang selama 14 hari dan tersekat-sekat. Bulan kedua dah jadi normal 7-8 hari sahaja dan smooth

Ya Allah bahagia sungguh rasa. Setiap kali check up bulanan dengan pakar, saya share improvement penyakit saya dan pakar pun turut hepi

Pakar kata saya dah tak perlu lagi suntikan lucrin. Dia nasihatkan saya terus istiqomah dengan vitamin yang saya amalkan cuma kalau bulan ketiga masih tak hamil jugak. Saya perlu jalani beberapa rawatan kesuburan khas

Allah tu maha mendengar.. bulan ketiga saya delay period 5 hari. Memang sangat mendebarkan haha. Check UPT positif

Terus saya inform pakar dan beliau mintak saya tunggu 2 minggu delay dan buat check up dengannya

Inilah kisah perjalanan saya seorang endometriosis fighter 😊

Nak kata semudah ABC saya lawan penyakit ni takla jugak. Banyak berendam air mata tapi saya sentiasa positif dan berdoa pada allah moga diberi kekuatan

Fahana,
Ex - Endometriosis patient


SET DETOX SHAKLEE




Vivix merupakan supplement semulajadi yang dihasilkan daripada resveratrol yang mempunyai kepekatan dan ketulenan yang tinggi. Banyak kajian yang dilakukan oleh saintis mengaitkan kejayaan sebatian resveratrol dalam menangani masalah endometriosis. Bermula dengan mengurangkan simptom-simptom kesakitan sehinggalah kepada kejayaan wanita endometriosis untuk hamil.

Selain itu, kajian juga menunjukkan antioksidan semulajadi sangat membantu dalam memulihkan keadaan wanita yang bermasalah endometriosis.

Anda boleh buat bacaan tambahan di resveratrol.net dan medtube.net.

Oleh itu, wajar sangat jika saya simpulkan bahawa Vivix adalah usaha yang paling tepat untuk wanita endometriosis yang cuba untuk hamil. Ianya sangat berbaloi untuk dicuba daripada anda menunggu tanpa sebarang usaha ataupun terpaksa melakukan pembedahan.

Apa yang ada di dalam SET DETOX SHAKLEE


Vivix : Dari sumber Anggur Muscadine, memberikan lebih tenaga! Polifenol ialah sumber antioksidan yang sangat baik, dan merupakan salah satu penggalak tenaga yang sangat hebat.

DTX Complex : Mengandungi milk thistle, tonik untuk hati. Ia membantu detoksifikasi hati, meningkatkan paras tenaga, serta membantu menghasilkan kulit yang cerah dan berseri-seri.

Alfalfa Complex: Daun Alfalfa mempunyai kandungan nutrisi yang sangat tinggi, meneutralkan keasidan badan yang dihasilkan oleh toksin, sekaligus membantu menurunkan berat badan. Sahabat baik buah pinggang.

Herb-Lax:
 Mengandungi daun Senna, herba mesra usus, membantu meredakan sembelit, serta menggalakkan sistem penghadaman yang sihat.


Peppermint-Ginger Plus
: Daun pudina dan halia secara tradisionalnya digunakan untuk meredakan dan menenangkan perut, serta mengurangkan perut sebu dan berangin






Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara