Luka Jahit Bersalin tertetas, terbuka. Tips 3 hari sembuh ikut cara dia

Ngeri oii kalau teringatkan LUKA JAHIT BERSALIN ni.

Ada yg tertetas.. ada yg jahitan terbuka.. ada yg terkoyak balik



Teringat kisah ada orang 5x kena jahit sebab jahitan asyik terbuka. 5 kali kau !! ingat baju kurung ke ? huhuhu

Ada yang 2 minggu baru sembuh. Ada yang sebulan pun jahitan masih lagi terasa sakit.

Percubaan pertama minum vivix ketika dalam pantang. Bila tanya kawan kawan , semua cakap best minum vivix masa dalam pantang tapi kita kena try dulu baru puas hati kan.








Teruja mendengar cerita orang lain. Tak sabar nak cuba.

Malam sebelum tidur , ainul ambik 1 sudu vivix. Minum macam tu je sebab sedap.masam masam sedap.sampai jilat licin sisa sisa kat sudu.hehehe

Hasil selepas minum vivix malam tu...hasil esoknyer....


1. Bengkak susu


Ala... dalam pantang memang susu banyak.so tak pelik la bengkak susu. Ye betul tapi sebelum minum vivix takde bengkak susu.macam biasa aje. Sekali bangun pagi tu brrast bengkak je rasanya. Ariana minum sampai tersedak. Alhamdulillah.. mak sampai suruh stop makan vivix sebab Ariana tersedak susu laju lancar.

2. Kuning Ariana berkurang


Pernah dengar tak kalau anak kena kuning atau jaundice bagi makan anggur hitam.baby kecik takkan nak bagi makan anggur kot.hanya susu ibu tau. Vivix ni dari anggur jugak. Tapi kita mak la makan.bila bf dapat pada anak juga. Nampak muka, mata Ariana dah kurang kuning nya..

3. Darah kotor


Mak ada cerita dalam pantang akan keluar 1 darah kotor.darah tu kaler merah hitam macam hati. Dulu masa bersalinkan Arreessa docyor dah sedut keluar masa czer. Bila bersalin normal darah ni kena keluar semulajadi. Kalau tak keluar darah ni la penyebab meroyan, sakit kepala dan pelbagai penyakit lagi.

Malam tu minum vivix.. esoknyer keluar darah merah hitam pekat seketul besar.eeeee scary tengok. Tu la darah tu.

Akak mengurut pun cakap bagus dah keluar awal.seminggu selepas bersalin.ada orang habis pantang pun ada yang belum keluar darah tu. Rahim pun cepat kecut.

4. Luka jahit


Pertama kali bersalin normal & kena vacuum pulak.so kena la jahit sikit.huhu..tak pandai push.

Seminggu awal bersalin tu asik kena jalan kepit, duduk pun kena bersopan santun. Luka bawah tu rasa pedih terutama bila berpeluh. Lepas mandi dah keringkan betul betul tapi dah la musim panas, kena pakai kain batik je, stokin lagi..bawah tu kadang kadang berpeluh peluh.pedih ..adoiiii

Lepas minum vivix pedih berkurang. Serius tak tipu. 3 kali konsistent minum luka dah sembuh.no more pedih, nak jalan , duduk pun senang. seminggu dah pakai seluar. semua orang terkejut tak sakit ke? sebab tak sakit dan lebih selesa sebab tu pakai seluar je.
Ok tu je testimonial saya seminggu konsistent makan vivix. Sudah 2 minggu berpantang.

Makan vivix ..amalan tradisi macam bertungku, bengkung, mandi dengan mandian herba tetap diamalkan.

Saya suka moden + tradisional.. cuma jamu je saya tak makan sebab saya makan vitamin shaklee.

Dah cuba makan vivix?? Wajib cuba



Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .

Duit memang besar nilainya apabila kita sihat, tetapi tidak bernilai bila kita sakit!!


Saya memilih PRODUK SHAKLEE sebagai sumber makanan tambahan untuk melengkapkan pengambilan nutrisi seharian saya. Anda boleh mengambil suplemen asas untuk seisi keluarga anda. Jom hidup lebih sihat, kerana kesihatan adalah kekayaan sebenar.



*********************************************************************************

Dengan setiap pembelian vitamin Shaklee dari saya, anda layak mendapat ;


❀ Jadual Pengambilan Vitamin


❀ Konsultasi percuma berterusan


❀ Peluang menjana income dengan Shaklee 



AinulMustafa

Email: ainulfadzilah@gmail.com

Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar



#projekvivix2017

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara