Senggugut tanda Awal Endometriosis. Tiada Peluang Hamil ? Benar ke


Beginilah gambar2 sekitaran rahim yang dilanda penyakit endometriosis. Darah haid membanjiri sekeliling rahim ovary dan saluran fallopian.



Tiada peluang untuk telor(ovum) isteri dan benih suami untuk hidup. Pasti musnah dan tiada peluang hamil.

Endometriosis sering bermula awal dalam peringkat gadis remaja. Gejala utama ialah senggugut.
Perlu buat scan rahim dari perut bila anak gadis kena senggugut untuk kesan kedudukan rahim.

Rahim yang retroverted atau meghala kearah tulang belakang lebih sering mengalami limpahan darah haid ( retrograde menses).

Kebanyakkan kes2 senggugut pada remaja akan pulih bila berkahwin. Tapi ada yang terus jadi penyakit endometriosis khususnya jika mengalami stress mental emosi dan fizikal. Disamping tidak makan sayur dan buahan. Sistem imuniti lemah.

Saya ada buat bedah laparoscopy untuk betulkan rahim dikalangan remaja yg teruk senggugut serta rahimnya retroverted.

sumber: Dr Hamid Arsat 


Senggugut tanda Awal Endometriosis. Tiada Peluang Hamil ? Benar ke


Jom baca kisah nie...

DOKTOR PAKAR KATA SAYA MANDUL, TAPI SEKARANG SAYA DAH HAMIL, ALHAMDULILLAH
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Lama saya duk fikir nak share ke tak kisah ni. Tapi atas nasihat suami, saya terbuka hati untuk kongsi dengan korang hari ni

Korang masih ingat tak bulan julai yang lalu saya ada cerita kisah saya yang telah disahkan ada ENDOMETRIOSIS STAGE 2?

Pada awalnya, ada seorang pakar O&G sahkan saya ada ADENOMIOSIS dan dah mandul.

Saya dah tak boleh hamil lagi buat selama-lamanya 😭

Rahim saya dah rosak dan perlu jalani pembedahan untuk buang rahim.

Sedih gila masa tu. Nangis sampai bengkak mata dan saya tak dapat terima hakikat

Kemudian saya berjumpa seorang lagi pakar O&G di hospital yang lain. Pakar tu kata saya bukan ada adenomiosis tapi ENDOMETRIOSIS dan perlu jalani pembedahan segera

Selepas jalani pembedahan laparoskopi dan betulkan rahim yang terbalik. Saya jaga kesihatan betul-betul.

Saya hanya makan REAL FOOD

Saya detox bersungguh-sungguh dan turunkan berat badan hampir 10kg

Honestly. Saya tak ada ambil sebarang ubat kesuburan yang doktor punya.

Memang pakar tu memujuk saya ambik injection lucrin untuk hentikan haid buat seketika (sebab nak elakkan sakit sengugut yang kronik), tapi saya menolak dengan elok.

Lagipun pakar tu sendiri cakap ubat lucrin ada side effect. Saya takut 😣

Saya kata kat doktor nak cuba berubat dengan supplement Shaklee dahulu. Kalau 3 kali haid saya masih belum hamil, saya akan serah diri untuk diinjek.

Dan pakar akur dengan keputusan saya. Degil kan saya ni hihi

Tapi tak lama pun, 3 bulan selepas saya betul-betul istiqomah detox, makan real food dan supplement, kini saya dah berjaya hamil 3 bulan.

Jun - operation dan start consume supplement khas untuk endometriosis dan kesuburan

September - alhamdulillah hamil 😊😊

Saya kini check up kehamilan bulanan dengan doktor pakar yang rawat saya dari awal yakni Doktor Ishak KPJ

Doktor sendiri akui penyakit endometriosis saya beransur sembuh pun asbab SET SUBUR SHAKLEE

Setinggi-tinggi kesyukuran saya rafa'kan ke hadrat ilahi kerana sembuhkan penderitaan saya dan kembalikan kesihatan saya seperti sedia kala

Yang paling bermakna, penantian saya selama 3 tahun kini berakhir. 3 tahun saya bersedih tidak dapat hamil walaupun pelbagai usaha yang saya dah buat.

Masa tupun saya tak tahu saya ada endometriosis 😢

Terima kasih suami ku kerana bersabar melayan karenahku yang mabuk teruk😢

Terima kasih Allah kerana izinkan rahimku berfungsi lagi dan mampu mengandungkan zuriat suami buat kali ketiga 😢

Sekarang dah hari ketiga saya warded disebabkan mabuk yang teruk. Tak boleh makan dan minum. Dehydrated dan alami kencing kotor. Tapi insyaAllah mungkin petang ni saya dah boleh discharge 😊

Tolong doakan saya dan baby sihat sampai tarikh bersalin ye kawan-kawan

Saya juga doakan kalian kat luar sana yang sedang TTC diizinkan Allah untuk hamil.

Nasihat saya buat kalian. Jangan sesekali lemah semangat dan putus asa. Jaga pemakanan sebaiknya, kuruskan badan dan jangan skip supplement

Selagi kita ada rahim, selagi itulah kita masih ada peluang untuk hamil.

Put your trust in Allah

Yang benar,
Bekas pesakit Endometriosis stage 2










1. VITALEA


Membekalkan semua nutrien yang diperlukan tubuh.


2. B-COMPLEX

  • Memberi tenaga dan rasa tenang berpanjangan.
  • Mengandungi asid folik bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.

3.VITAMIN C

  • Untuk pembinaan dan pemulihan sel.
  • Membantu proses sintesis hormon-hormon kritikal - seks dan kesuburan

4.ALFALFA

  • Dapat mengelakkan sakit ketika bersama, haid jadi teratur, elak senggugut.
  • Bertindak sebagai kacip fatimah


5.GLA
  • Membantu menghasilkan cecair servik yang subur
  • Sperma hidup dengan lebih lama - 5 hari dalam tiub fallopia jadi akan membantu persenyawaan
  • Membantu sperma berenang terus ke uterus - tiub fallopio - ovum

6. VITAMIN E

Lebih dikenali sebagai vitamin seks, tingkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita


7.ESP
  • Memudahkan proses persenyawaan dan perlekatan telur
  • Menyihatkan sel badan

Ingin cuba hamil dengan Shaklee?

Hubungi saya untuk mendapatkan vitamin kesuburan dan konsultasi PERCUMA untuk setiap pembelian. Nak Mudah ? Klik gambar di bawah untuk membuat pesanan secara online.




013-3612717
ainulfadzilah@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tanda-tanda awal kanser payudara

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak