13 Tanda Kekurangan Kalsium

Kalsium.. Pada yg sudi nk baca, take it as general knowledge sbb semua org ade tulang kn? Ade ke yg xde tulang? hehehe

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima yang menyeluruh..


13 tanda kekurangan kalsium


Cube tgk kat gambar bawah ni 👇 Nampk x satu struktur tulang yg elok, dan satu lg struktur tulang yg semakin mereput.. Die jd hitam2.. Geli pn ade kn? 😥 Benda2 ni semua klau nk jd semakin hitam pn, kite xkn nampak.. Sampai la kite ade rasa kesan2 mcm kat bawah ni 👇

Tanda-tanda Kekurangan Kalsium
😨Kerap sakit gigi
😨Gusi Berdarah
😨Kejang Otot
😨Rambut kasar, rambut gugur
😨Tumit pecah/ kasar
😨Kuku rapuh
😨Kebas kaki dan tangan
😨Kulit kering
😨Badan jd lesu
😨Sakit pinggang
😨Sengal2 sendi, rase berdenyut2
😨Gigi tu !!! cepat rosak, tibe2 je nak berlubang bnyk
😨Insomnia, susah nk tido

Sbenarnye kn, bukan mak ayh kite je yg rasa.. Kita ni yg muda, atau yg baru lepas bersalin pun dah boleh rasa.. Taw x sbb ape? Sbb kite xamalkn gaya hidup sihat, makanan yg kite makan tu.. berkhasiat ke semua? Lagi2 yg kerap makan kat luar, makan makanan segera.. Sbb tu la org dulu2 sihat walafiat walau xmkn suppliment. sbb diorng minum air masak, makanan pun masak yg simple2.. cukup nutrien.. xbermewah tp sihat.. badan diorng, sihat sbb bnyk wat keje2 kat ladang, sawah padi.. peluh keluar. toksik semua keluar dari badan.. Tapi zaman kite serba moden ni, betul2 perlukan penjagaan rapi kesihatan untk jangka masa panjang..

Johasmah Johari
0103713082

Comments

Popular posts from this blog

Suami Suka Berdengkur ? WAJIB Baca Ini Kalau Sayang Suami

Tidur Lambat Punca Hati Cepat Rosak

Tanda-tanda awal kanser payudara