Friday, April 4, 2014

Betul ke OsteMatrix Shaklee tu Bukan Kalsium ?

Kalau dengar perkataan KALSIUM mesti semua akan terbayangkan susu. Jangan tak tahu selain susu makan yang tinggi kalsium adalah seperti keju, yogurt, sayuran hijau , ikan salmon, brokoli, kacang almond , pisang dan ikan bilis.

Alternatif lain adalah ambil pil kalisum. Ni selalu untuk mereka yang susah nak minum susu atau malas nak bancuh susu macam saya. Susu pun ada cara nak bancuh.Salah bancuh mungkin zat boleh hilang. Dikatakan orang dewasa memerlukan 1000mg kalsium tau

Cara saya , amalkan ostematrix. kenapa? sebab 4bj ostematrix cukup 1000mg. Saya malas nak bancuh susu tapi nak kan kalsium cukup. Nak makan ikan bilis pun berapa gram nak kena makan sehari? tak muak ke setiap hari makan ikan bilis.

kenapa saya memilih ostematrix shaklee ? Apa kelebihan Ostematrix Shaklee selain dari kalsium membekalkan kalsium yang cukup untuk tubuh badan kita?


pil kalsium


1. Kuatkan tulang, gigi

Fungsi utama kalsium la kan. Semua orang pun tahu. Tapi tak semua rajin nak minum susu atau ambik kalsium yang cukup sehari. Alasan muda lagi.Takkan tulang nak reput sekarang kot. Sebenarnya dari muda la kena jaga. Dah tua, tulang pun dah reput kan susah.

2. Tidur lena

Ostematrix atau susu sebenarnya bagi kita tidur lena tau. Tengok baby, kanak-kanak lepas je mandi bagi susu terus tidur lena. Sama la juga dengan kita orang dewasa. Tidur lena, cukup bangun pagi pun senang. Malah segar bugar. Baru la aktiviti sehariaan berjalan lancar

3. Kawal stress

Bila tidur lena, badan segar jadi emosi pun sihat, segar je. Takde la stress, tension sana sini. Tidur terganggu tu la akan sebabkan macam-macam masalah berkaitan emosi datang.

4. Migraine

Migraine selalu berkaitan dengan stress. Lebih lagi mereka yang semangnya ada migraine. Dulu tak percaya tapi bila dengar kisah seorang sahabat yang migraine bertahun-tahun & teruk dan dengan kuasa ALLAH lepas makan ostematrix lega migraine dia. Sekarang pun dah makin jarang kena migraine. Rupanya besar peranan kalsium dalam badan kita

5. Cramp/ Kebas/ simpul biawak

Ini satu nightmare pada ibu hamil. Simpul biawak ni selalu terjadi pada 3rd trimester. Sakitnya ALLAH je la yang tahu. Nak menjerit je rasanya, Kena pulak time tidur. Lepas tu nak tidur balik pun takut. Konsistent makan ostematrix memang nampak beza. Bukan saya sahaja tapi ramai kawan-kawan yang lain pun.

6. Sembelit

Ini lagi satu ketakutan wanita. Baik masa hamil mahupun ketika dalam pantang. Ada yang sampai fobia nak pregnant dan berpantang sebabkan masalah sembelit yang teruk. Ostematrix memang bagi lancar je pembuangan. Esok bangun pagi mesti membuang senang je. Lega kan.. Dalam pantang takde la serius akan luka jahit tu.

7. Menaikkan nafsu ghairah seks

Baru terbaca pasal artikel mengenai hal ini. wah!! mesti ramai yang suka ni. Entah-entah yang tak suka minum susu terus beli susu kan.. hehee.. Mungkin ada betulnya bila emosi terjaga, tidur lena badan pun segar. Nafsu pun segar bugar la.

Jom ORDER

Kalau berminat nak dapatkan OsteMatrix Shaklee, jom dapatkannya dengan hubungi saya, tak pun kalau segan, klik je gambar di bawah untuk membuat pesanan secara online:


2 comments:

  1. Assalamualaikum..Salam perkenalan...Info yang cukup berguna untuk golongan yang tak suka minum susu...http://wannadotcom.blogspot.com/2014/04/siapa-yang-perlukan-ostematrix.html

    ReplyDelete