Tuesday, February 3, 2015

Selera Makan Hilang ?

Bila sebut pasal selera makan nih, memang ada yang kata bagus, dan ada yang kata tak bagus. Hoo, tapi itulah, banyak juga cerita pasal selera makan dalam blog saya ini. Oklah, jom kita tengok satu persatu pasal selera makan ini.


selera makan shaklee


Kanak-kanak Kurang Makan ?

Bila sebut pasal kanak-kanak nih, diorang antara golongan paling malas nak makan, tapi ada satu masa tuh, kalau lapar sangat-sangat, memang nak makan gile-gile punya. hehehe. Tapi , apapun, sebenarnya, ada benda yang memang sangat menghantui kanak-kanak, buatkan diorang tak mahu makan.

Demam ?

Biasanya, binatang, memang dah dijadikan tuhan, akan kurang selera makan, bila dah demam. hoo, tapi itulah, bukan je binatang, malah kita ni pun, kalau demam, ada sampai satu tahap, makan pun tak lalu, hooo. Tu yang tak bagus bila badan perlukan tenaga. Tapi bagusnya, masa itulah nak diet, nak kurangkan sikit berat badan yang dah melampaui batas.

Kurus Sangat ?

bahaya kalau kurus sangat ni, kalau kurus, macam kak ainul tulis, hooo boleh jadi macam hantu dah. jadi kenalah cari penyelesaian kalau dah kurus sangat. Memang ada orang yang selera makan kurang, sebab itu kurus. Tapi, ada yang selera makan kurang, badan tak kurus jugak. hehehe, jadi makan itu biar berpada-pada.


Terlebih Selera ?

Hahahha, yang ni bahaya, kalau tak dikawal, memang akan membesarlah jawabnya. Kalau metabolisme tinggi takpa, ini kalau hormon lepas kahwin tak stabil, jawabnya jadilah membulat, riang ria gembira. Jadi, kenalah ambil inisiatif sikit nak kurus, sambil kawal selera makan, OK ?

Cabaran 31 Hari Mencari Cinta

9. Tiada Selera

No comments:

Post a Comment